Gå til innhold

Nattevakter

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er ny-gravid sykepleier (ca.5 uker) og skal i gang med nattevaktshelg i morgen. Føler meg i fin form og synes egentlig nattevakter er greit. Jobber på barneavdeling og vi er som oftest 3 sykepleiere på jobb om natten. Hektisk periode nå, men tror jeg skal få tid til å hvile litt også. Det jeg er redd for er at jeg risikerer spontanabort. Har tenkt til å slutte med nattevakter etterhvert. Nå er det så tidlig at jeg har ikke lyst til å fortelle om graviditet på jobb. Noen andre som har gått nattevakter tidlig i svangerskapet?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg gikk 4 hektiske nattevakter rett etter at jeg hadde tatt positive tester. Merka o at jeg ble mer sliten, men ellers gikk det helt fint.

Skal igang med nattevakter igjen til uka, og regner med at det går fint denne gangen og. Det er o ikke "farlig" i den forstand, men det kan jo være greit å være obs på å slappe av litt ekstra når du føler behov for det.

Lykke til og god vakt :)

Var midt i en lengre nattevaktsperiode da jeg oppdaget at jeg var gravid. var da ca 5 uker på vei. Hadde tatt noen ekstra vakter for en annen på jobben som var dårlig under sin første periode. Det gikk helt greit, men jeg hadde trøbbel da jeg skulle begynne på dagvakter igjen... Ville bare sove hele døgnet. Er spent på hvordan det går etter neste nattevakts runde. Den kommer snart.

• 2 uker senere...

Jeg går fortsatt noen av nettene mine, er i uke 31 nå. Men dersom det hadde vært problematisk ville jeg ikke nølt med å bedt om fritak, for som du sier øker sjansen for spontanabort ved nattarbeid. Jeg har kuttet ned fra fire til to netter, og synes dette er nok all den tid jeg sover dårligere nå. Samtidig er nettene mindre travle der hvor jeg jobber, og for meg veier dette opp mot å slite meg gjennom en travel dagvakt.

Men som sagt; synes du det er tungt/utrygt, så dropp det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...