Gå til innhold

Uke 46-jenter! HALVVEIS I RUGINGA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jag haft en konstig "verk, spenning" ca 3cm nedanfør naveln inne i magen. Det var en rar følelse det høll på ca 5 min så var det borte.

Er på rugedag 8 nu og det er nu det børjar bli riktigt jobbigt med denne ventan syns jag. Har haft besøk av familje og det tog bort litt fokus men det har åkt idag så nu vet jag ikke vad man ska finne på. Rastløøøøs.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vil bare minne dere rugerdamer om at det ikke er noen vits i å kjenne på symptomer.

Selv hadde jeg akkurat likedane på det forsøket som ble positivt som på det forsøket som var negativt.

Begynte tom å blø på rugedag 10 når det hadde gått bra :-)

Var jo da selvfølgelig overbevist om at det ikke gikk den gangen heller, men nå er jeg 10+4 og den lille har det foreløpig bare bra inne i magen min.

SÅ jenter ikke gi opp selv om dere kjenner at det er litt murringer i magen eller om det kommer litt blod på papiret. Vent til dere har fått det endelige resultatet før dere gir opp håpet!

Håper det kommer mange positive meldinger her neste uke.

Masse lykke til med fortsatt ruging :-)

Skrevet

Hei

Du ga meg litt bedre mot nå, jeg er på rugedag 10 og i dag tidlig da jeg skulle ta crinonen så merket jeg "menskramper" og da hadde jeg begynt så vidt å blø. etter hvert så har jeg blødd mere og tror at forsøket mitt har gått i vasken. Det minner mistenkelig om mensen som har kommet snikende....

Så da får jeg vente å se hva som skjer, har testdag onsdag

Skrevet

hej, bjørnen collargol. Grattis med garaviditeten først og fremst. Som du kanske har sett så er det inlegg om dette vid tidigare tillfelle. Både om att gravsymtomer brukar starte senare og att det er olike fra gång till gång. De fleste av oss er nog klare øver det, kanske ikke alle då. Men det er og en liten del (eller kanske en ganske stor del) av denne rugetia som går åt till litt spekulationer. Tror vi trenger det før vi flyger fort mellom himmel og hav i denne processen. Du har selv varit der med noen spekulationer sjelv, og fått uppmuntring i fra andre. Vi kan bare i ettertid vete vad vi har upplevd. Og till trots før mitt negative førsøk førre gång så hjalp det mitt psyke under prosessen att spekulere litt! Så lenge man håller sig på jorden og kommer ihåg att det ikke lykkes vid varje førsøk så ska det nog gå bra med oss.

Førstår endå ditt inlegg og vet att det bare er velment. Lykke till vidare.

Skrevet

God ettermiddag alle sammen ;)

Dag 10. Jeg har jeg begynt å spotte, brystene falt litt sammen i dag etter litt økt ømmhet (og optimisme) i går kveld. :oY Akkurat slik har det vært de siste 5 ganger.

Synes det er veldig kjipt, siden jeg ikke helt vet hvor veien går nå videre.

Hatching eller prøve å få ut enda flere egg (kun 2 sist). Kanskje er det ikke mer egg i "kurven" min etterhvert...

Mange rare tanker...

Men jeg er ikke av typen som depper, nå skal jeg ut på byen med venner. Har faktisk tenkt å ta litt trøsterødvin i dag.¨..:)

Jeg er sikker på at det er flere som vil lykkes her. Ønsker dere alle en fortreffelig lørdag :)

klem

Skrevet

hei jenter

flere enn meg som ikke er gode til å vente og har begynt å teste.... det har jeg gjort nemlig.... men vet ikke hva jeg skal tro da... er vel litt tidlig enda men...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Må bare beklage dersom jeg har tråkket noen på tærne, var virkelig ikke meningen det.

Vet bare at det er mange som bruker mye energi på å lete etter symptomer og blir nedfor når ting ikke er slik de tror det skal være....

Men tar det til etteretning og skygger banen.

Fortsatt lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Du tråkker ingen på tærne collargol!

Men dette er jo helt grusomt. Etter å ha lest om folk som satte inn etter meg som nå både har testet positivt og fått mensen så kjenner jeg at jeg ikke kan tenke på dette i det hele tatt, får helt panikk....

Hvis jeg bare venter med alt og tenker på noe helt annet så løser det seg sikkert selv, hehe.

Huff og huff.

Skrevet

Collargol du tråkka mig ikke på tærna. Er enig i ditt inlegg ville bare legge till visse ting før att jag syns ikke det er fel att spekulere litt så lenge man ikke flyger allt før høgt og får en hård landning.

Håper helgen vart ok før alle rugere. Nu startar testuken.

Spennande!!!!!

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg skal ta en test i morgen tidlig, på rugedag 12. (Onsdag 28. er egentlig min testdag) Men jeg vet ikke helt hva jeg vil/ tør ennå. Litt skummelt dette faktisk. Er det negativt så er ikke det gøy. Men det kan være en sjanse for at det er for tidlig testing og at det kan bli positivt om noen dager. Og skulle det vise seg å være positivt, så er jeg redd for at det kan skyldes for tidlig test mht hormoner som henger igjen osv. Er det flere av dere som har tenkt tanken på å teste før tida og som tror de kommer til å gjøre det, evt på hvilken dag vil dere teste?

Skrevet

Jeg har tenkt at onsdag førstkommende er min testdag, satte inn onsdag 14. nov. Men på Ullevål der jeg går opererer de faktisk med testdag en uke etter at man har slutta med crinonen, altså tre uker etter innsetting. Vet ikke hvorfor de gjør det sånn, kanskje fordi de ikke tar blodprøve men sier vi skal ta hjemmetest, derfor vil de kanskje at det skal gå lengst mulig tid så testen er mest mulig korrekt.

Har tenkt på om jeg skulle testet i morgen eller tirsdag, men tror kanskje jeg skal vente til onsdag. Hvis det blir negativt så blir det jo bare noen dager til hvor man er kjempelei seg men håper likevel... Vet ikke jeg, får se hva jeg klarer.

Egentlig vil jeg bare legge meg under dyna og ikke tenke på det i det hele tatt. Skal være glad når det er over for denne gang, uansett hva resultatet blir....

Trøster meg med at mensen ikke har kommet ennå, men er jo bare på rugedag 11 eller 12, så det behøver vel ikke bety noen ting. Iblant syns jeg det kjennes ut som om den kommer, men det har jeg jo syntes siden dag 8...

Har hatt en pakka helg med masse hyggelige sosiale aktiviteter heldigvis, bra det, ellers hadde jeg blitt gæern av å tenke på dette. Jeg tror liksom ikke at det kan gå, men mister helt pusten av å tenke på at det kaan være en liten mulighet, hehe

Skrevet

Jeg har en veldig postiv følelse til dette 1. forsøket vårt, når jeg tør å kjenne etter hva jeg virkelig føler. Vil like godt glede meg og kose meg med en positiv-test-tanke. For om testen skulle bli negativ, så vil nok skuffelsen være like stor om jeg ikke skulle ha gledet meg på forhånd tror jeg. Kjenner godt den miste pusten følelsen. Det er så svært at vi faktisk er så nærme vårt eget lille vidunder nå (men dog så fjernt). Kan ikke la være å kjenne på symptomer heller, så lenge man vet det kanskje kan tyde på noe.Det heller mot å ta en test i morgen tror jeg..... får se hvordan motet mitt er når jeg våkner ;o)

Skrevet

Jeg kjente at jeg gikk rundt med en positiv godfølelse de første 4-5 dagene, men så forsvant den liksom. Kan være at kroppen min skjønte at dette her ikke gikk - eller at jeg bare ble reddere og reddere for å bli skuffet jo nærmere jeg kom at jeg begynte å tenke negativt for å forberede meg. Jeg vet ikke jeg, nå er det jo bare et par dager igjen til det ene eller det andre skjer uansett.

Hadde jo vært helt fantastisk om dette går da! Hold på godfølelsen du, det stemmer sikkert :)

Skrevet

Hei, hei....

Hiver meg på denne tråden, er første innlegget mitt her.

Vi har vårt første ICSI forsøk - på UNN.

Fikk bare tatt ut tre egg, to ble befruktet og ett av de var bra nok til å settes inn. Hadde tilbakeføring 16.11, så i dag er jeg vel på den 9 rugedagen (hvis jeg teller rett).

Nærmer seg saaakte testdag. Skal ta hjemmetest til neste helg hvis ikke mensen er her til den tid, og 6.12 skal jeg ta blodprøve.

Jeg har også hatt skikkelige mensensmerter og murringer fra dagen etter innsetting, men håper at det går bra:-)

Blir veldig spennende å følge med nå som testuken nærmer seg....

Skrevet

Hei hei jenter!

Godt å lese at dere har det akkurat som meg. :)

Jeg har også innmari lyst til å test før tiden. Skal teste på onsdag som deg tyr76. Men jeg har bevisst ikke kjøpt inn test - for da hadde jeg garantert testet i morgen tidlig. Vil ha "dommen" NÅ!

Mannen min har handlet inn do-papir med rødt julemotiv.......ikke lurt!!!

Herregud - kan jo ikke se om det røde på papiret er fra meg eller fra julenissen jo!!!!! Skjønner dere??? Hehehehe..... :-D

Jeg skal kjøpe inn nytt, helt hvitt i morgen!

Uansett - lykke til alle sammen i neste uke. Håper inderlig at julenissen er snille med oss alle i år!!!!

Klem

Skrevet

Hei, jeg er så spent at jeg nesten dåner, tenker ikke på noe annet, selv om vi har vært med familie i hele helga, og feira pappas store bursdag...Jeg Har tenkt på andre ting også, men ikke så gira. Nå skal jeg liksom planlegge litt til i morgen, på jobb, men er heller fjern, vil jeg si... Sukk..

Har ikke hatt sterke murringer som sist, da mensen kom, men litt til og fra murring, litt stølhet og er veldig trøtt hele tida... Men kan også være det foran en mensen, og, så det er ikke noe tegn... Fryser fort og har mer utflod... Men tør ikke tenke over hva som kan være symptomer, tenker bare på at jeg må vente med å teste til det er noe vits i å teste, og gidder ikke tste så tidlig at jeg kaster bort penger, heller... Bor også i en mindre by, der apoteket er fullt av kjentfolk til tider, behøver ikke å renne ned apoteket for tester til ingen nytte, heller... Vet jeg kan kjøpe via nettet, men foretrekker tester jeg får i hånda her og nå, hehehehe....

Trist å høre om dere som allerede har fått bittelitt prøve på tanta... Sånn var det for meg sist, da håpte jeg alt jeg kunne i to dager, og så kom mensen sterkere enn noen gang, og jeg datt rett i kjelleren, ups... Denne gangen kjennes alt annerledes, men vet at det ikke r noe tegn i seg selv, for foran hver vanlige mensperiode, kan jeg ha veldig ulike dager. Og nå er jo kroppen proppa full med hormoner også.... Det er jo nok til å lure en stakkars kropp....ei stund.

Vel, langt innlegg, så God natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...