ApriIbaby Skrevet 22. november 2007 #1 Del Skrevet 22. november 2007 Som dere vet døde svigermor i april. Svigerfar sørger selvsagt fortsatt, og har sagt at han ikke skal feire jul i år. Vi har invitert han, men han vil være alene og tenke. Gubben synes det var fryktelig at faren hans skulle sitte alene i hele jula. Heldigvis har han funnet ut at han vi reise til morens bror/hennes hjemsted hele julen. ( fordi han ville være sammen med noen an de nærmeste?!?) Er jo litt trist for oss/gubben det og, men da er han i hvertfall ikke alene og litt jul blir det jo på han. Så kommer det jeg synes var så hjerteskjærende; Sist svigerfar var her sa han at han ikke ville gi noen julegaver i år. Jeg bryr meg selvsagt ikke om det for min del, og LIlle er så liten at han ikke vil savne det. MEN jeg har så vondt av mannen min. Han er enebarn, og har ingen annen nær familie ellers.....og nå vil ikke faren som han har hjulpet så mye dette året gi han jukegave en gang :-((( Gubben min er jo verdens snilleste og er så forståelsesfull og forsvarer faren sin når jeg sier at jeg synes det var leit. Han sier det blir en rar jul for faren særlig og at hdet ikke spiller noen rolle for han.....men jeg synes nå det er trist likevel jeg da. Blir nesten litt irritert på svigerfar jeg....han kunne vel kjøpt i hvertfall noen vinfalsker til sin eneste sønn. Huff. Jeg skjønner ikke dette helt..... bra mannen min ikke tar det ille opp da.....det hadde nemlig jeg gjort hvis det var meg det gjaldt. Han skal i hv ertfall få masse fine pakker av Lille og meg og min familie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10974418-april-stakkars-mannen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 22. november 2007 #2 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg må si at jeg er enig med deg, jeg.. Jeg hadde også blitt veldig skuffa... Men hvis han ikke vil feire jul, så innebærer vel det også ingen julegaver.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10974418-april-stakkars-mannen-min/#findComment-10975595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 22. november 2007 #3 Del Skrevet 22. november 2007 Skjønner både svigerfaren din og deg/mannen din... Har et par venner som har opplevd svært vonde ting i forbindelse med julen, og som virkelig har hatt behov for å få lov av folk å kjenne på sorgen alene gjennom jula, men som ikke har fått lov til dette av sine nærmeste, noe som har ført til at jula for ørtende år på rad føles som et rent mareritt for dem... Samtidig har jeg stor forståelse for dem rundt som tenker som dere at det blir for vondt for OSS å vite at de skal sitte alene i jula... Viktig at de har en åpen invitasjon slik at de føler seg ønsket og har mulighet til å endre mening... Men la dem få ta valget selv, tenker jeg, det er uansett de som har det verst og som må få føle på hvordan de vil takle situasjonen. Sannsynligvis blir dette den første og siste julen din svigerfar velger å "avstå" fra jula, ikke ta det personlig at han ikke gir gaver, han orker det simpelthen ikke nå... Men skjønner at det er sårt for dere som sitter på sidelinja.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10974418-april-stakkars-mannen-min/#findComment-10976387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå