Gå til innhold

Sol Angelica...hva syns dere om navnet? U/T

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt sansen for navnet Angelica, jeg synes ordet er så hardt. Da synes jeg Angelina eller Angelique er mye finere varianter.

Liker ikke navnet Sol heller, det får meg alltid til å tenke på en mongolid dame det stod mye om i avisen når jeg var liten.

Fortsetter under...

OMG.. Skal du virkelig kalle opp jenta di etter en fiktiv person?!

Føler det er slik man gjør når man er 17 år og veldig begeistra for ei bok, en film, en skuespiller.. ol.

Men du hadde ikke blitt den første her i landet, det er 24 jenter som heter det, deriblandt dattera tiol bestevinna mi.

Dette blir for dumt for meg. Sorry folkens. Jeg liker Isfolket selv og har lest den et uvisst antall ganger. Og det er maaaaasse fine og spesielle navn i serien og skal inrømme at jeg har tenkt på å "stjele" navn fra den selv. Men denne diskusjonen fører ingen vei. Det har ikke noe å si hva alle andre synes om navnet DU VIL AT BARNET DITT skal hete, for det er ditt barn. Så om du vil kalle barnet Adolf eller Saddam så gjør du det.... (Ikke at jeg vil anbefale akkruat disse to navnene, kanskje...) Det er du og din partner som skal bestemme, ingen andre. Stol på deg selv! Men tenk nøye igjennom navnevalget.... Barnet skal tross alt ha navnet hele livet - også når man blir gammel og grå...

Lykke til med valget!

Annonse

Hadde ei lita i barnehagen jeg jobbet i tidligere som het det. Isfolket var inspirasjon der ... Favorittsanger var "sol ute, sol inne sol i hjertet sol i sinnet... sol bare sol".. Lyste opp når vi sang den... søt jente med søtt navn!

Annonse

Sol er et kult navn- litt uvanlig så ungen får sikkert høre det noen ganger, men når hun har blit voksen er det dødsstilig. (Passer på et barn også, men er såpass spesielt at naboungene kanskje reagerer.)Kunne valgt det selv.

Angelica er grusomt :-D

Liker ikke jålenavn...

hehe. sagaen om isfolket ja. tenker trollunge med en gang(på en positiv måte selvsagt) er et fint navn, tror ikke ungen får problemer med det annet enn at alle som har lest/hørt om sagaen om isfolket kommer til å kommentere at navnet er tatt derfra. men det trenger jo ikke å være negativt for det. og hvis hun selv leser sagaen om isfolket så syns hun sikkert det er litt kult:p hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...