Gå til innhold

Fårepølse


villmusa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er skadelig å ete fårepølse? Har ete det et par daga, og nå blei eg plutselig ganske hysterisk for det er kanskje rått kjøtt? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringte til mattilsynet nå og fikk vite at det er rått kjøtt. Huff og huff.. nå blei eg virkelig redd. Bør eg ringe legen? Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snarvisitt fra 2.trimester... :)

Slik jeg har forstått det, er grunnen til at vi gravide bør unngå rått kjøtt faren for at det KAN inneholde toxoplasmose. Det er ikke noe du automatisk får hvis du spiser det.

 

Personlig hadde jeg ikke ringt legen med mindre jeg fikk symptomer etter en ukes tid, (Influensalignende. Feber, ledd/muskelsmerter, lett hodepine), men du kan alltids ta en telefon. Det skader i alle fall ikke.

 

Hvis du ikke greier å gi slipp på fårepølse/salami/spekemat, legg pakka i fryseren et par dager (tror jeg har lest 3 dager) og da kan du spise med god samvittighet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og for tips :o)

Eg ringe ikkje legen har eg funne ut. Eg velge å tru at alt har gått bra :-)

Ikkje så mye eg har ete av det. Bare litt. Men fikk litt av et sjokk når eg begynte å tenke på det i sta. Jammen mye en skal huske på hehe.. Eg får bare slutte å tenke på det og full skjerpings heretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...