Gå til innhold

Ikke angst for å føde men...

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn angst for å treffe barnet mitt for første gang. Er LIVREDD for at noe skal være galt med henne , at jeg ikke har lykkes i svangerskapet , å klart å bære frem barnet mitt på en skikkelig måte. Jeg har røyka endel under hele svangerskapet , å dette spiser meg opp levende nå!

Er så kjempe redd for at noe skal skje under fødselen , at det ikke kommer en lyd i det hun kommer ut , at hun er hjerneskadd , eller har andre skavanker. Jeg gruer & er livredd for akkurat det første møtet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10973849-ikke-angst-for-%C3%A5-f%C3%B8de-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle nesten tro det var jeg som skrev det der. har det på akkurat samme måte. pratet med jordmor om alt sammen, og hun sa jeg ikke skulle være urolig. nå vet ikke jeg om du er førstegangsfødende, noe jeg er, men den morsfølelsen som alle prater om er det jeg er nervøs for å ikke få. jeg fortalte det til jordmor, og hun sa, det er ikke alle som får den med en gang, men trust me den vil komme. det vi faktisk har angst for i bunn og grunn er det vi ikke vet. vi vet ikke hvordan en morsfølelse er, vi vet ikke hvordan det er å holde en baby som akkurat kom ut av magen våres. men vi vet at det er liten sjangs for at noe kan skje med babyen våres hvis vi har hatt et fint svangerskap, og at på hver enkelt ultralyd sier de alt er bra med babyen. da er det ikke stort som kan skje når han/hun kommer ut heller. jeg skal ikke si jeg er 100% over angsten min, men det hjalp å prate med jordmor, og jeg prøver å tenke hver dag at jeg kan ikke være redd for noe som jeg ikke vet noe om. fødselen skal vi igjennom, barseltid skal vi igjennom, og oppvekst skal vi igjennom. ingen sier det er lett, men vi må alle gjøre vårt beste.

Hei!

Jeg anbefaler å ta en 3d ultralyd.. Det synes jeg var veldig betryggende! Fikk virkelig se at barnet hadde det bra! 10 fingre, 10 tær, svelget fostervann og var veldig aktiv!

Ble nesten litt " småforelsket" etter å ha vært der.... spiller video-snuttene om og om igjen og blir helt bergtatt.... Jeg synes det var veldig fint å få dette "møtet" i forkant av fødselen. En liten "light-verson" , liksom. Føler vi har "smugtittet" på en stor hemmelighet, hihi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...