Gjest spinella Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 på sykehuset sa de jeg skulle gi et bryst om gangen. det samme sa jordmor når hun var her. for babyen måtte få mat melk og drikke melk. jeg vet ikke når hun er ferdig, tømt brystet, fortsetter hun å suge fordi om det er tomt, hun holder på i evigheter, skal jeg da bytte etter en stund? i dag hadde melka nendelig kommet og jeg våknet med spreng på begge sider. jeg gav den tetteste, og den andre begynte å lekke. fremdeles antydninger til spreng, hvilken skal hun få nå? ikke like lett alltid
trollet66 Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Gratulerer med ny baby!! Hvis du gir høyre bryst nå og baby er fornøyd så lar du det være med det, da gir du venstre bryst neste gang. Se alltid til at baby tømmer første bryst først, før du eventuelt tilbyr toppen av ummer to. De fleste babyer slipper taket når de er ferdige, men noen blir liggende å kosesutte i søvne. Lytt og se på baby, hør at baby svelger, og se på kjevebevegelsene. Nåe baby ikke svelger særlig aktivt lengre, begynner h*n å bli ferdig... Har du veldig spreng på det brystet h*n ikke har spist, så kan du håndmelke/pumpe ut litt så det ikke gjør så vondt. Legg på vame omslag, det lindrer også. Bare la melka renne fra det motsatte brystet når baby suger.... Fange det opp i en kopp, eller bare la det renne i ei fille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå