Gå til innhold

Det vanskligste valget jeg noen gang har tatt.......

smileygirl78

Anbefalte innlegg

Sittet å lest en del gjennom denne debatt-siden her om å beholde barnet eller ikke.....

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for at jeg skal ta abort....selv om jeg har mine små tvil om det er det riktigte eller ikke.....barnefaren vil ikke bli pappa nå,og ikke under slike omstendigheter som han sier (vi er ikke sammen lengre....) men det er vel ikke akkurat det som er problemmet mitt oppi i hele denne situasjonen.... problemmet (om man i det hele tatt kan kalle det et problem) er at jeg denne helgen som kommer skal på tur med ei venninne,hun vet IKKE at jeg er gravid. Har ikke fortalt henne det,det av den enkle grunn at hun er seriøst motstander av abort. (eller som hun sier "det er greit å ta abort om du har klart å bli gravid etter et one-nigth-stand") Har tatt det valgte her engang før,og da fortalte jeg henne det,det hun gjorde da var at hun gav meg et bilde av et 11 uker gammelt foster,bare slik at jeg kunne se hva jeg gjorde..... det sitter igjen for å si det sånn....

For å si det sånn.....akkurat nå klarer jeg ikke glede meg til denne turen,som jeg har gledet meg til i et par mnd'er nå.....

Hva syns dere her inne.....skal jeg eller skal jeg ikke fortelle henne det??

For selv om jeg har bestemt meg for å ta abort,så klarer jeg ikke å drikke alkohol,og det vet jeg hun kommer til å reagere på,om jeg ikke tar en øl eller vin en kveld på denne turen.....

litt i sånn derre Hva-skal-jeg-gjøre-situasjon her....

noen råd å komme noen????

-snowgirl-

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg vet ikke om denne venninden er verd å kalle en venninde jeg, jeg mener venner støtter hverandre i tykt å tynnt og jeg vil tro du hadde det vanskelig nok med din forgje abort omm hun ikke skal komme å vise deg bilder...

Det virket så du er sikker i din sak når det gjelder å ta abort, dette har du jo gjort før så da vet du jo hva du går til så det er jo ikke det du vil ha råd om, hvis jeg forstod deg rett?

Er det et alternativ å ikke reise, jeg mener du er jo i en vanskelig situasjon, kommer du til å ha det gøy på turen uansett?

Hvis du vil dra kan du jo bare si at du er kvalm eller kjøpe alkoholfritt uten at hun merker det? Jeg tror ikke jeg hadde giddet å fortelle henne det, siden hun tydligvis ikke kommer til å støtte deg uansett...

Lykke til uansett...

Takk for svar.... :o)

Om jeg kommer til å ha det gøy på turen?? Helt ærlig,jeg vet ikke....men har vel tenkt tanken å ikke reise oxo,legen min anbefalte meg ikke å reise,samme sier barnefaren,for begge 2 mener jeg ikke skal presse meg selv for mye akkurat nå,siden jeg er litt sånn ustabil når det gjelder humør....

Men uansett tusen takk for tips om alkoholfritt.....den hadde jeg faktisk ikke tenkt på ;o)

Om hun er en god venninne?? Hun er vel ikke en venninne jeg sitter å forteller mine innerste tanker og følelser for å si det på den måten.....gjorde det før,men sluttet med det etter det hun gjorde når jeg tok abort forje gang.....Jeg selv ville aldri aldri ha gjort det med ei venninne,fordi jeg tror jenter som ALDRI har vært i en situasjon som man har et valg om å ta abort eller beholde barnet kan sette seg inn i sutiasjonen om hvor sårt,vondt og vansklig det er å ta det valget....

Noen ganger kan man faktisk hate selv for det man har gjort,men samtidig er da også viktig å se tilbake på alle de positive tingene du har/hatt opplevd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...