Gå til innhold

Hvor fort ble dere gravide etter SA?


Lemonia

Anbefalte innlegg

Jeg spør her siden dere allerede er gravide. Hvor fort ble dere gravide igjen etter SA, og hvor lang tid tok det før dere ble gravide den gangen det endte i SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid med en gang. Fikk ikke mensen igjen. Det anbefales at man venter med å prøve til man har hatt en menstruasjon. Tror mange blir raskt gravide etter sa. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og er så spent på når man kan bli gravid igjen. Fire uker siden min SA. Har ikke stresset med å bli gravid igjen, men må jo innrømme at vi har hatt litt kveldskos. Men har jo ikke akkurat timet det inn med en evnt. eggløsning. Men kan det uken man blør etter Sa "såkalte renseperioden" virke som en mens ? Håper noen kan svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg hadde vært prøve i 2 år når jeg første gangen ble gravid. Det gikk ytterligere noe år før jeg ble gravid neste gang. Mistet den også og da gikk det 1 år før ny graviditet som også endte i SA.

Nå er det over 2,5 år siden dette. Ble gravid denne gangen ved hjelp av prøverør....

 

Husker at min lege sa første gangen at det bare var å prøve igjen med en gang dersom man var klar for det. Kroppen blir ikke gravid igjen dersom den er klar for en ny graviditet. Eneste grunnen til at de sier man skal vente 1 mens har med at det blir vanskeligere å finne termin dersom man ikke har en mens imellom :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på besøk fra 3 trimester jeg.. :) Jeg mistet i SA 26 mars, og testet positivt med snuppa i magen 26 mai :) 1 mens i mellom. Brukte 2 pp på den som vi mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistet 7 okt og er nå gravid igjen i min 7 uke, da ble spiren altså befruktet 2 uker etter sa.. ikke noe mens eller noe imellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid igjen med en eneste gang etter SA. Noen anbefaler at man skal ha minst en mens imellom, men jeg har forstått at dette har sin begrunnelse i at kroppen skal få hente seg inn - noe som er et større poeng hvis SAen kommer nokså sent (min SA kom bare noen dager etter IKM) i tillegg til at mor skal være følelsesmessig klar for en ny runde. Det var i alle fall ikke noe problem for meg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå fikk jeg selv for 5 uker siden, men littlå kom rett etter en sa i januar, fikk ikke mens etter sa, ble kjempe raskt gravid igjen.

 

husk det er ganske lett etter en SA for nå er kroppen innstilt på en graviditet;)''

 

lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mistet i sept 07 men ble gravid bare noen dager etterpå igjen :)

er 9+3 idag og denne gangen går det bra føler ejg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et par medisinske artikler som sier at det er en liten økt sjanse for spontanabort hvis man blir gravid uten å ha ventet en mens etter en spontanabort. Det er likevel en sjanse jeg selv er villig til å ta, og jeg har jo hørt så mye om at det er lettere å bli gravid etter en SA så jeg bare lurte på om det var mange her hvor det stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...