Gå til innhold

Hvorfor...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvorfor vi som er overvektige ikke kan føde i vann?? Hørte ei jordmor som sa det her om dagen da jeg var på omvisning på føden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg aldri hørt om, men jeg har jo ikke tenkt så mye på det. Kan ikke føde i vann der hvor jeg skal føde.

Skrevet

eg har hørt noe om dette for lenge siden.. grunnen eg hørte var at pleierene skulle slippe å hjelpe deg opp igjen.. at det ble for tungt? typisk i hvis du har rier og lite krefter igjen og vil flytte på deg..

dette var ka eg hørte for lenge siden om det stemmer aner eg ikke

Skrevet

Dette er noe som står i arbeidsmiljøloven. Og selvfølgelig vil gjerne arbeideren få sine rettigheter i denne situasjonen. Dette har ingenting med deg som person å gjøre fordi du er overvektig. Men det kan hende at dette lar seg vanskelig gjøre fordi det står i loven at arbeidet deres skal tilrettelegges slik at det ikke er noen fare for helseplager. Og da skal jobben deres gjøres lettere slik at det ikke blir noen tung belastning for dem. Så selv om du ønsker å føde i vann, så må man alltid tenke på hva som er best for helsen for alle. Og ikke bare tenke lyster.

Skrevet

Ah... Det tenkte jeg ikke på faktisk. Trodde det var noe med meg siden jeg har noen kg før mye.

Skrevet

Grunnen jeg hørte fra en gravid venninne som er overvektig og har undersøkt hos jordmor er at overvekt er definert som en faktor for økt risiko. Økt risiko for at ikke alt skal gå som vanlig gjør fødsel i vann uaktuelt, hadde hun fått fortalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...