Gå til innhold

Hepatitt C????


Anastasia_06

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om noen som har noen erfaring\kunnskap ang. hepatitt C og svangerskap.....typen min har d (jeg hadde ikke sist jeg sjekket men e ikke 100% sikker akkuratt no),så lurte på om d har noe innvirkning på fosteret at han har d, er 5 uker på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hepatitt C smitter via blod (som regel blodoverføring eller bruk av urene nåler hos narkomane) og i sjeldne tilfeller via seksuell kontakt. Det er teoretisk mulig å bli smittet via tatoveringsnåler. Smitte fra mor til barn ved fødsler er også en mulig smittemåte, risikoen for denne type smitte er omtrent 10 %.

 

Dette fann jeg på lommelegen.no,tviler på bebissen din har fått det,visst ikke du har det selv...men hør med legen din du=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ta blodprøver for å få svar på det!

Regner med typen din har blitt testet og fått vite at han ikke er smittsom?

Da vil han ikke blir smittsom så lenge han ikke utsetter seg for ny smitte.

Han vil alltid ha viruset i seg, men ikke i blodet eller i slimhinnene. Som er en forutsetning for å smitte noen.

Men dette må du fortelle til legen din, om han/hun ikke allerede vet det. For du får ekstra oppfølging!

Om du har smitten kan barnet være smittet, så er du smittefri er også barnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemld. d va betryggende og høre,men jeg nevner d for legen min også så får jeg ta d derfra d e bare så lenge t jeg ska så va litt nyskjerrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...