Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke føler at jeg er gravid?


litjpia06 og lillegutt08

Anbefalte innlegg

Har tatt i alle fall 4 tester som viser positiv og legen sjekket og sa at jeg er gravid..... puppene har kanskje blitt litt større og kvalme kun i kortere perioder i løpet av døgnet. Men utover det er det liksom så uvirkelig..... Har liksom ikke sånn superkvalme, ikke vonde pupper eller noen andre ting jeg kommer på.....

Eneste jeg tenker kan være litt spes er at jeg ikke har matlyst på morgen/formiddag lengre (har alltid matlyst da) men kan spise og spise og spise på kvelden uten at jeg blir mett....

Kanskje det kommer mer "symptomer" etter hvert. Er jo bare 5+3 men sammenligner jo med forrige svangerskap og da var jeg kvalm fra dagen etter IKM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er slik jeg også, og har vært det i alle svangerskapene mine. Tar laaang tid før jeg egentlig skjønner det, selv om jeg vet det. Nå har jeg visst det i ca 4 uker, tror jeg, vært innom RIM daglig, til og med vært på UL og sett det bankende hjertet, men klarer enda ikke å forstå det, og føler meg ikke gravid (til tross for mange symptomer). Må nok bare modnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det egentlig litt på samme måte. Har en god del menssmerter, men det får det til å føles som om jeg snart skal ha mensen - ikke at jeg er gravid! Da jeg gikk gravid med førstemann fikk jeg fort superømme pupper og megakvalme døgnet rundt (kan vel ikke akkurat si at det er noe jeg savner, men...det gjorde at jeg følte at alt var i orden liksom). Er bare 5+1, så ting kan jo fort endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke alene. Jeg er 8+0 i dag, men føler meg ikke spesielt gravid. Bittelitt ømme pupper, men ikke så det plager meg. Litt småkvalm på ettermiddagen, men ikke slik at jeg ikke fungerer. Får fint i meg mat, og fungerer helt fint i hverdagen. Men jeg har sett et bittelite hjerte dunke, så jeg vet det er liv der nede. Så da slår jeg meg til ro med at ikke ett svangerskap er likt et annet. Dette er en individuell opplevelse, og når alt kommer til alt, så er jeg utrolig glad for at jeg slipper så billig unna.

 

Kos deg med svangerskapet! Kanskje kommer symptomene etterhvert, kanskje slipper du unna - umulig å forutsi.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg heller ikke spesielt gravid. Veldig lite symptomer, men nå er jeg 14 + 4 og har sett den lille på ultralyd i uke 12...Alt er som det skal så langt :) Fremdeles lite symptomer, og jobber 100 % uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget ditt!! Jeg ble litt lettet nå, for jeg har det akkurat som deg og har gått rundt å vært lei meg for at jeg ikke er "typisk" gravid med spying og sånn.... har vært bekymra for om det er liv inni magen og hatt masse spørsmål hver dag om jeg virkelig er gravid...

 

men ble lettet nå når jeg ser at det ikke bare er meg som har det slik.

 

Kanskje jeg kan sove godt i natt nå:)

 

 

er forresten 5+4 i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj, da er vi vel like langt da, er vi ikke? :-) Jeg har termin 23.juli etter så jeg kan regne meg fram til.

Var utrolig godt å se at det er andre i samme situasjon. For noen dager siden tok jeg opprydding i skapet og fant mange CB og QR-tester. Har tatt noen tester siden jeg følte meg så usikker. Også leser man her inne om alle som har masse kvalme og ømme bryst m.m så begynner man jo å undre om der ikke skulle vært slik her også....

 

Nå ligger jeg hjemme i forkjølelses-sus og vil bli frisk fort så lille spire har det godt der inne.

 

Er dette ditt nr 2? Hvor gammel er nr 1? Førstejenta mi blir 2 nå over jul.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig en lettelse å se at jeg ikke er den eneste som føler at svangerskapet er mer et rykte, enn noe virkelig ennå :)

 

Jeg er i min 10. uke og har ikke noen sterke symptomer. Vært litt øm i brystene og småkvalm, men ikke noe å skrive hjem om. Det jeg derimot har merket mest av, er trøtthet, svimmelhet og at jeg har blitt veldig kresen på mat. Vil nesten bare ha grønne grønnsaker.

 

I går følte jeg noe som lignet moderate menssmerter og dette har jeg i dag også. Jeg ble litt bekymret og tok derfor turen inn hit for å se om andre opplever det samme. Jeg er 31 år og venter min første, så jeg er fullstendig uerfaren her. Flott å vite at jeg ikke er den eneste som går og grubler over følelser i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er min nr to, har termin 22.juli:) Førstemann blir to år på tirsdag:)

 

God bedring:) (lille-spira har det bra selv om du er syk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:) Føler meg heller ikke gravid. Syns jeg hadde litt symptomer før jeg tok en test i går hvor det stog gravid, men har blød i dag....:( Kanskje derfor det ikke føles sånn lenger og symptonene er borte?? Ringte legen i dag og fikk beskjed om at alt bare måtte gå sin gang og fikk ikke time før 10 januar!! Var ikke det litt lenge til?? Men uansett ønsker jeg deg LYKKE TIL!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at vi vil ha masse symptomer, være kvalme, få megapupper og være kleine?! Jeg bare spør, for jeg er sånn selv!! Forsøker å si til meg selv at jeg er heldig som slipper unna, men det er vel noe med det at så lenge jeg ikke føler meg anderledes kan jeg liksom ikke forstå at det vikrelig er noe der inne som vokser og LEVER!

 

Er 10+4 i dag og har et veldig lett svangerskap så langt. Hadde litt stikkinger og murringer i magen i begynnelsen,i tillegg opplevde jeg småblødninger i en ukes tid (men ikke smerter) i uke 5-6, jeg er litt ekstra trøtt (men, jeg sovner alltid tidlig på kvelden uansett) og har dårlig matlyst.( men, er mye sulten da. Dårlig kombinasjon!) Var litt uvel akkurat når jeg fikk vite at jeg var gravid og har begynt å få litt ømme brystvorter. Men, ingen spying og tunge tutter :)

 

Har vært på UL og fått vite at alt er som det skal være :)

 

De sier jo at alle svangerskap er forskjellige, og det må jeg vel bare begynne å stole på!

 

Lykke til alle sammen, både dere som er virkelig gravide (med symptomer og det hele) og til oss som er gravide, men som ikke er det, eller ER vi virkelig det?! Ja, jIPPI!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

 

Nå skal det virkelig bli spennende å se an formen fremover jenter... Skal prøve å huske på å minne noen på etterlysnin etter "dårlige" former når vi nærmer oss og for ikk å snakke om når vi trår inn i siste trimester og vi alle rett rundt hjørnet er sprekkeferdige :)

 

Kos dere masse! La kroppen jobbe og kose seg med spira, vi får tidsnok de symptomene vi skal ha eller ikke ha :)

Nyt tiden og maten eller dopotta...

 

Vi er i ferd med å gjøre en kjempebragd jenter!

 

Kroppene våre har bare såvidt startet på den vanvittige ferden mot et nytt vidunder...

 

Det er ingen menneskerett å frembringe ett barn... det er en gave :)

 

Enjoy!!!

 

Vi går en flott tid i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så uvirkelig at jeg er gravid nå. Vi har planlagt det lenge, og gledet oss lenge. Vi har jo visst det lenge nå, er i min 12. uke, men føler ennå ikke at det er helt sant.

 

Jeg har hatt mange av "gravid-symptomene"; kvalme, puppene har vokst og er skikkelig ømme, humøret svinger og jeg merker godt at kroppen min har forandret seg.

Allikevel tenker jeg fra tid til annen at det kanskje bare er "luft"...! Føler meg jo litt teit som tenker sånn. Samboeren min ler litt hvis jeg klager over trange bukser eller ømme pupper, og sier så lett; du er jo gravid kjære! Ikke så rart du merker slikt da.

 

Kanskje det blir mer virkelig når jeg har vært på UL. Jeg håper i allefall det. Dit skal jeg i januar, og jeg gleder meg til å se et "ordentlig bevis" på at det vokser noe der inne i magen min :)

 

I allefall: Jeg tror tanken på at en baby vokser i magen er stor, og nærmest uvirkelig for mange, om de har symptomer eller ikke. Det er egentlig fint at vi har hele 9 måneder på å forberede oss på et nytt familiemedlem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...