Gå til innhold

Sover hele natten - melkeproduksjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på tre mnd har begynt å sove hele natten!!

Før ammet jeg ham i 12-tiden, vekket ham om nødv. og da sov han til 4-5-6 om morgenen. Nå legger jeg ham før kl.22 og han vekker meg ikke før kl 6-7!! Dette har skjedd i 3-4 dager nå! Utrolig deilig, men vil det ikke gå ut over melkeproduksjonen?

Han er veldig sulten når han våkner og vil spise igjen kl 8. To frokoster altså! Så har vi ca 3 timer mellom ammingene om dagen og oftere fra ca kl 18 og frem til ca 2130. Men før holdt det med en pupp hvert måltid, evt smake litt på nr 2, nå tømmer han begge. Økedager eller får jeg mindre melk siden jeg har så langt opphold??

Og når er det dere legger babyene kl 19 og de sover rundt?? Er det lenge etter at vi har begynt med annen mat? (tør ikke prøve det ennå..

;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen har så lang intervall betydning for produksjonen, for andre ikke. Våkner du med skikkelig spreng hver morgen, så vil nok prod gå nå. Melkespreng vil signalisere til puppene, lag mindre melk... på samme måte som hyppig tømming signaliserer lag mere!

Tulla mi (snart 4 mnd)sover fra ca 21-22 til kl 6-7, jeg pumper meg før jeg legger meg og igjen en gang på natt, Orker ikke mer enn 4 timers intervall ;)

Skrevet

Da min baby (som da var 2 mnd) begynte å sove hele natta gikk melkeprod ned. Noen ganger kunne det gå 12 timer uten amming. Etterhvert begynte jeg å pumpe meg før jeg legger meg for å opprettholde prod og det fungerer bra. Det var et par kvelder jeg var så trøtt at jeg ikke orket pumpe og da gikk melken ned igjen, som resulterte i sulten (gråtende) baby! Så nå pumper jeg hver kveld!

Merker at mitt ammesystem er veldig sårbart, og at feks litt stress også påvirker melkeprod. Men er vel ikke sikkert alle har det sånn ;)

Min baby sovner ved 19-20-tiden og sover til ca 6, ammes og sover så til ca 8 eller 9 for neste måltid. Har vært sånn både før og etter vi begynte med grøt og annen mat. Er 6 mnd nå.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...