Gå til innhold

April: Strever sånn med soving nå...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sliter med det samme. Hun vill ikke sove på kvelden lenger. Får hele tiden høre at hun ikke er trøtt og ikke vill sove. Men vi holder på rutiner nå og legger henne til kl 19, men sovner ikke før rundt 21 på kveldne. Slitsomt ettersom man gjerne vill slappe av litt selv da.

Det er så lett å gi eyyer når de er så kosete..... Heldigvis har jeg klart å holde et "naziregime" når det gjelder dette med legging og soveplass......men har vel ingen garantier for at det fortsetter greit likevel.

Sover de på dagen ennå? Kanksje de ikke er trøtte nok?

D'er like ille ennå... Hyl og skrik og kjefting for å få henne til å roe seg. Det er som om hun må gråte litt for å kunne sove for tiden. JA hun sover mye på dag, men nå står hun da opp 7 og legger seg 20:30, så det blir vel 12 timer i døgnet på henne. Jeg orker ikke en hel dag uten at hun sover, da blir jeg tussete! Jeg er jo hjemme med henne for tiden...

Eg har slutta å snakke til henne når hun begynner å tulle.

Blitt en liten Albert Åberg her - skal drikke, en leke hun har glemt nede, eller skal på do hundre ganger.

Nå får hun beskjed før hun går i sengen "er det noe nede du har glemt" henter hun det ikke da med en gang så blir det nei om hun så kommer.

Samme med do - eg vet jo at hun tisset for 2 minutt siden, så det er rett tilbake til seng.

Er det kvelder der hun er ekstra aktiv så setter eg meg i trappa, og når hun kommer ut i døren så tar eg hu fint i handa og leier henne tilbake. Sier ikke ett ord. Dette kan ta litt tid, men hun begynner å forstå at hun ikke kommer noen veg. Ting begynner endelig å roe seg her.

Det er me som foreldre som må bestemme hvor langt dei får gå.

Når ord ikke hjelper - ikke si mer. Bare hold deg til planen. Gir du opp så forstår barnet det og ser seieren som stor.

Annonse

Hihi...

Unnskyld, men nå ble jeg faktisk litt glad ;-) Jeg er ikke alene om å ha et kveldstroll! Hurra!

Her går det veldig i perioder - noen kvelder går leggingen som en drøm, mens andre kvelder er kravet/ønsket om mamma i sengen veeeeldig sterkt til stede. Nå tror jeg jammen han akkurat er sovnet. Var i seng kl. 19.00. Lesing og sang med pappa til kl.19.20 ca. (Pappa er egentlig ikke god nok til dette formålet, men han er bare nødt å finne seg i at andre enn mamma står for legging også.) Deretter har det vært grining og mas frem til nettopp nå. Sondre er en "hår-koser" - og ingen ting slår mammas hår når han er trøtt og har smokken i munnen. I kveld har han altså måtte nøye seg med sine egne korte hårstrå - ikke mye stas.

Vi har også i perioder vært så trøtte at vi har gitt etter for mas og styring fra poden - selvsagt totalt ufornuftig, men når det tar to timer med skriking og protester når vi følger vår måte, og 10 minutter med kos - altså hans måte - så er det lett å bli svak... Har lagt i sengen hans, sittet i sofa på rommet hans til han sovnet, har sittet på stol utenfor rommet hans til han sovnet...Ja... problemet var bare at det tok lengre og lengre tid før han sovnet, og vi ble mer og mer irriterte og frustrerte. Så her måtte vi bare bestemme at nok er nok. Nå er det lesing og sang - deretter er mamma og pappa i stuen. Ferdig med den. Må ofte gå inn og ut mange ganger, men gjør etter hvert som Pia, og følger ham tilbake uten oppmerksomhet. Han sovner til slutt, ja.

*eg er i alle fall glad for at vi ikke er de eneste som har en wannabe-sjef om kvelden ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...