Rebekka og tre vidundere Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 I det siste har jeg hatt perioder med veldig lav puls. I går ettermiddag var den nede i 36. Flere ganger ligger jeg på 40-tallet. Blodtrykket har vært litt lavt tidligere, men jeg har nå kommet over 100 (110/60). Legen sa at jeg "bør riste litt liv i meg selv når pulsen er lav". Er det andre som har opplevd dette? Synes i grunnen det er litt ekkelt. Har hørt tidligere at dersom man har puls på 30-tallet er man i prinsippet død!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Det er jo bare bra med lav hvilepuls :-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Så lav puls er det ikke bra å ha. og legen din burde tatt et EKG for å se om du har noen blokkeringer i den elektriske ipulsoverføringen som gjør at du blir så bradykard (får så lav puls) som du blir.. Du kan forebygge med å drikke mye,spise salt mat og heve beina dine, men det hjelper neppe å "riste liv i seg sjøl" om man besvimer av for lav puls... :-) For en tulle-lege du har!! Kontakt han igjen og få en holter-registrering (24timers pulsobservering) og/eller blodtrykksregistrering.. God bedring:-)
LiKr Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde blodtrykk på 110/62 sist jeg var hos legen (forrige uke)... Er dette lavt altså ?? Jeg har ikke peiling på dette - men legen sa ingenting om at det var for lavt eller noe.... hmmmm Hadde blodprosent på 14 og dette var vistnok litt høyt i følge labratoriumdama, men legen mente det var ok... Men blodtrykket: Er det egentlig for lavt ? Har jo hørt det er vanlig at det kan stige litt på slutten, er i uke 39 idag...
Silkemage Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Nei, blodtrykk på 100/60 er ok. Men hvis pulsen er så lav (30-40) bør man kanskje undersøke dette nærmere.
Line_78 Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Det var jo veldig lav puls ja. Blodtrykket ditt høres litt ut som mitt, jeg hadde 120/70 på første kontroll, men etter det har det ligget på ca 100/60 (noen ganger lavere, noen ganger litt høyere). Og det har ikke vært noe problem. Vet at noen har naturlig svært lav hvilepuls uten at det er farlig, men dersom du ikke vanligvis har det skjønner jeg at det er ekkelt. Du har ikke noen andre du kan sjekke med da, jordmor f.eks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå