olebrum78 Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Vi skal pusse opp, vil ha alt lyst. Ville dere gått for samme farge i romma el forskjellige nyanser? Og hvilken farge?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Blir det ikke veeeeldig kjedelig med alt i samme farge da? Kan jo finne en farge, også ta rom i noen toner under og over..
Gjest Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Det kommer ann på hvor stort huset/leiligheten er og hvor åpent det er. Dersom det er en åpen liten leilighet hadde jeg tatt den samme fargen på alle rommene som du kan se når du er i rommet dere oppholder dere mest (stue eller kjøkken). Ellers så hadde jeg valgt å ha rommene i samme stil, men forskjellige nyanser. Det har vi gjort her. Alle fargene passer sammen, og det er kjempe fint syns jeg. Vi har valgt brun som hovedfarge. Sand, buffet, caffelatte ol. Dersom du skal ha lyst må du være obs på undertonen i fargen du velger. Noen har mye gult i seg, noen grønt og noen rosa feks
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Det enkleste er jo alt i en farge ) Men syns det er finest med flere nyanser av lyst, har selv eggehvit i stua, krem på gjestetoalettet og lys, lys blågrå i gangen. Ei venninne har latte i stua, dus i trappehuset, samme fargen som jeg har i gangen på kjøkkenet, og dis i kjellergangen (alt dette henger sammen). Så lenge ikke fargene får hverandre til å se skitne ut, det er viktig!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Når vi hadde lieilighet fikk vi den malt i samme farge (en slags kremnyanse). Noen syns det er kjedelig, men jeg syns det er klassisk å pent og fremhever bilder og malerier og vinduer.
Dronningen! Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Vi har en rekkehus hvor alt er malt i samme farge. Dragere og trappen +lite toalett er malt i en nyanse mørkere. Enkelt og greit! Lettere å bytte ut tilbehør enn å male alle veggene:o) Interiørarkitekter sier at dette er en fordel hvor det er mye døråpninger (uten dører) og for at alt skal ha en helhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå