Gå til innhold

HJELP til brystavvenning og soving???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg prøver å avvenne lillegutt på 7 mnd. Dette ble ikke så lett. Har prøvd å få han på flaske siden han var 4 mnd, men han nekter å drikke melk (uansett hvilken mme og også når jeg har pumpet) fra flaske!!! Og dette gjelder også kopp. Problemet er ikke at han ikke tar flaske, han drikker gjerne masse vann fra både flaske og kopp, men er det melk i den så smaker han og vil ikke ha mere.

Så hvordan skal jeg få sluttet å amme han, når han ikke får melk noen andre steder? Han spiser jo grøt i tillegg til annen mat, men det er jo ikke nok.

Og hvordan skal jeg få han til å sove uten pupp??? Han bare hyler hvis jeg prøver å legge han uten pupp. Han sovner ikke ved puppen, men drikker det han skal ha og så snur seg og sovner.

MEN han våkner hver time/hver annen time på natten og vil ha pupp.

Og jeg er ikke glad i skrikekurer, så jeg tar gjerne i mot andre tips og kommentarer enn det.

Håper dere kan hjelpe meg, eller så blir jeg gal av all nattevåkinga... og i tillegg så har han munnen full av tenner som gnisser....

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Min datter er snart 10mnd og har også villet ha pupp om natten. Dette har ført til at hun ligger i vår seng fordi hun ikke sovner om natten hvis ikke hun kjenner lukten av mamma/puppen og mamma er altfor trøtt til å krangle. Når hun våknet i sin egen seng sovnet hun ikke igjen hvis jeg ikke tok henne opp og ga pupp, og da sovnet hun igjen.

Jeg begynnte å gi pupp noen sekunder også ta den fort ut og dytte inn en smokk - det funker. da smatter hun på smokken og sovner akkurat som d var puppen.

og nå våkner hun og strekker ut armene og ligger å stryker på puppene og sovner igjen - hun vil med andre ord bare ha tryggheten.. vite at mamma og puppen er der.

Min datter har også munnen full av tenner - det kan godt være det er derfor han vokner såpass ofte, det klør sikker fryktelig! prøv med smokk, men dersom det er kløingen som gjør at han skriker så prøv å hjelp åklø med en bitering/enden på smokken.

vet ikke om det hjalp noe men:)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Ser at dette er et gammelt innlegg, men hvis HI leser dette; hvordan har det gått? har akkurat samme greie med jenta vår her, 7mnd gammel...Skrikekurer er ikke noe for meg heller ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

hvorfor avvenne ved 7 mnd alder?? det er alt for tidlig! når barnet er i den alderen begynner det å finne ut at h*n er et selvstendig individ og avvenning så tidlig kan skape utrygge barn..

selv kommer vi ikke til å avvenne lillemann. puppen er så mye mer enn bare mat. det er trygghet. en baby har ikke godt av å ligge mangemange timer alene.

babyer trenger kropskontakt og ikke bare på dagtid!

blir lei meg på babyens vegner når jeg leser/hører om slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...