Gå til innhold

Ulik hjertelyd på tv1 og tv 2

nå er vi fem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos jordmor og hun lyttet på hjertelyden til de små. På forhånd spurte hun meg hva det var og jeg svarte at det er to jenter der inne.

Tv1 hadde 148 hjertelsag pr min, så kom hun til tv2 og der var det 125 pr min. Da hadde hun ikke noe tro på at dette var to jenter.........

Noen som har noen erfaringer med dette? Trodde det bare var en myte at man kunne si noe om kjønnet ut fra hjertelyd?

Og så jeg som har begynt å handle da:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror fortsatt det er en myte. Min dotter hadde hjerterytme som sa et det skulle være jente iblant og gutt iblant så jeg tror ikke mye på det. Men det finnes helt sikkert ganger det er "riktig".

Kanskje lurere å lite på ultralyd enn hjertelyd =)

Skrevet

Hallo. Meget mulig den ene sov. Da synker hjerterytmen noe. Slik var det til meg en gang, men ved neste kontroll lå begge jentene på nesten samme hjerterytme. Det sies jo at en kan se kjønn utifra hjerterytme, men hvem vet. :)

Skrevet

Mine gutter hadde forskjellig hjerterytme hver gang. Vi viste kun om at det var en gutt så jordmor sa hele tiden ho trodde det var en av hver.Men det stemte da ikke. Tv1 som vi viste var gutt lå som regel på rundt 130-135 og tv2 på 150-160.

Skrevet

Takk for svarene!

Jeg tror jeg da med knusende ro kan vaske og stryke det rosa barnetøyet jeg har kjøpt:-))

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går,og da kunne hun fortelle meg hvor jenta lå.Hun hadde nemlig en hjertelyd på 150,og gutten en hjertelyd på 130.Og det stemte heilt med va jeg er blitt fortalt på ultralyd.

Skrevet

hjerterytmen til fostere varierer hele tiden. Lavere når de sover, høyere når de sparker osv.

Mine to gutter hadde aldri lik hjertelyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...