Northernlights Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Fisken,altsaa. Lukter ikke saann fisk som jeg liker... Trodde det var sei,jeg ..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 hvitting er hvitting. En liten saltvannsfisk som ikke er spesielt god. Vi har alltid brukt det til agn og bikkjemat... Den kan være ganske god om man steker den, men kokt duger det bare til dyremat i min bok.
RundLurt? Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Hvitting ja det er bleike, brukes til å lage fiskekaker av, men er IKKE det samme som sei neii.
mayaya Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Norsk English breiflabb / marulk anglerfish kveite atlantic halibut torsk (atlantic) cod laks salmon ørret trout blåkveite greenland halibut kamskjell scallop krabbe crab hummer lobster makrell mackerel sild herring lysing / sølvlyr / hegg hake hyse / kolje haddock ål eel lodde capelin blåskjell horse mussel O-skjell / rødskjell / agnskjell blue mussel lange ling rognkjeks / rognkall lumpfish flatøsters oyster pigghå picked dogfish rødspette plaice lyr pollack reke (deepwater) prawn uer redfish sei saithe / coalfish brisling sprat piggvar turbot brosme tusk hvitting whiting kolmule blue whiting steinbit wolffish multe mullet abbor perch dvergmalle brown bullhead ferskvannskreps noble crayfish tørrfisk stockfish
Northernlights Skrevet 21. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2007 Jeg tenkte duppe den foerst i egg,saa i mel,salt og pepper. Og steike den i panna. Men det lukter "fisk".. Jeg liker ikke sild eller saant. Haaper iallefall ikke det smaker det av den. Faar haape det smaker bedre enn det lukter ;o) Kan ikke faa god fisk her,altsaa...hrmf Vil ha stekt torsk =oD
mayaya Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 snaaaaart,vennen!! men jeg tror ikke man bruker hvitting så mye til mat, nei.. hehe... *fnis*
Northernlights Skrevet 21. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2007 Da blir det dritfisk til middag i dag,da.
RundLurt? Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Har du prøvd å duppe den i grillmel/strøkavring etter å ha duppet den i egg istede for mel? (kan da også frityrkokes) Når du steker i mel, skal den ikke i egg først
Gjest Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Selv foretrekker jeg Rapelyr, evenruel ronkelyr;)
Northernlights Skrevet 21. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2007 Har ikke stroekavring. Smaker det heslig, drar vi ut og spiser....skiter jeg i hele fisken,og gir den til hunden og katta. =oD Og saa har jeg laert leksa mi! COD neste gang.
Northernlights Skrevet 21. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. november 2007 :op Ble en fortreffelig middag!! Vendte den i mel,cayennepepper,pepper og salt. Stekt i extra virgin olive oil. Med potet og kaalrabi. Ble saa godt,at!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå