Gå til innhold

Flere enn meg som aldri har hiv-testet før?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har blitt testet mange ganger, ene gangen var faktisk etter kontakt med HIV-blod, men også da gikk det fint. HIV i seg selv høres ofte veldig skummelt ut og kan nok gi mange nerver, men sjansen for at du er smittet er SVÆRT liten selv om du skulle ha levd det glade og utsvevende singelliv. Testen er rutine ved graviditet og du skal ikke tenke mer på den enn andre tester de tar av deg. Du er nok langt fra alene om å grue deg, men tenk på det som noe positivt at du nå faktisk får en god helsesjekk:) Det eneste du kan være obs på i forhold til herpesen er at den i likhet med kjønnsvorter ofte kan gi utbrudd under graviditeten pga at imunforsvaret nedsettes..

Lykke til med testen og som sagt du har med aller største sannsynlighet ingen verdens grunn til å bekymre deg:)

• 1 år senere...

Jeg har ikke sjekket meg for HIV, men jeg kommer til å gjøre det når jeg blir gravid og får spørsmål om en slik test:) Jeg veit jo at jeg ikke har det, selv om har har levd et meget utsvevende singelliv med mye ubeskyttet sex. Har fått kjønnsvorter da, men det kan jo skje alle!

• 3 måneder senere...

Fpr man tilbud om hiv-test som gravid?

Har ikke hørt om noen venninner som har foretatt dette i det hele tatt, jeg.. Hmm..

har hørt det er omlag 0.15 sjangse for å bli hiv-smittet hvis man har sex med en som har hiv, så sjangsen er liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...