Gå til innhold

reisetrille til baby?

Anbefalte innlegg

Jippi! Min kjære og jeg skal reise en langhelg til Barcelona :-)

For 2,5 mnd siden har vi fått en nydelig liten jente som selvfølgelig skal være med på tur.

Den vogna vi har hjemme er for stor til å ta med på flyet.

Vil helst ha med en liten reisetrille, slik at vi slipper vanlig bagasje og kun har håndbagasje til å ta med.

Tenkte nå å kjøpe en reisetrille, men tenkte at det kanskje er litt kaldt for henne å ligge i en sånn en? Vi kunne kanskje tatt med softbagen vi har, men finnes det reisetriller der babyen ligger 'mot' deg, slik at du ser inn i vogna istedenfor den vanlige som er 'ut mot verden' liksom?

Dessuten må det være liggestilling da.

Noen som har noe å anbefale (eller kanskje selger noe)?

Vil helst kjøpe brukt,er jo lite vits i å kjøpe helt ny vogn til flere tusenlapper for kun den ene helgen da :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10967658-reisetrille-til-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den, eneste trillen du kanskje (mrk, kanskje for det er forskjellige rutiner fra flyselskap til flyselskap) får med deg som håndbagasje inn er Quinny Zapp, den kan ikke brukes til små babyer pga at det ikke er liggestilling. Omtrent den eneste trillen jeg vet hvor du kan ha barnet mot deg er Loola, den er forholdsvis dyr men du kommer kanskje over en brukt på nettet?

God tur uansett, men dere må nok beregne å ha med vogn/trille som ordinær bagasje..

hvor gammel er babyen når dere reiser? Vet også av den bebe confort loola, som en her nevner. Den er dyr, men så den på tilbud nå på babykos.no.

Er ikke alltid man får babyseng på hoteller, i københavn fikk vi vanlig ekstraseng til vår på 3mnd:p (da var det uttrykkelig sagt fra i god tid på forhånd at det var liten baby som trengte crib). Kan derfor være verdt å ta med en trille babyen kan sove i på natta hvis det blir krise.

Ellers syns jeg det virker noe ambisiøst å reise med kun håndbagasje for to voksne og en baby. Nå har jeg hatt gulpebaby da, så måtte alltid beregne flere antrekk pr dag, men når hans ting var lagt i kofferten så var det ikke mye plass til mine ting for å si det sånn:-). Vet også at mange av lavpris-selskapene er kjipe på vekt på håndbagasje, og da veier de og du må enten betale eller sjekke inn hvis det er for tungt.

Ellers har jeg bare mellomlandet i barcelona, så vet ikke hvor langt det er fra flyplassen til byen, men hvis dere skal ta taxi kan det ikke regnes med å få et babysete i bilen. I verste fall blir man henvist til å ha ungen på fanget:-( Ville derfor vurdert å ta med barnesetet, hvertfall hvis dere skal ha med ungen i bil noe mens dere er der.

Bare noen vennlige tips fra en som har reist litt med baby;-) God tur da, heldiggris;-)

De jeg vet om som du kan ha vendt mot det er bebe confort loola og bugaboo bee, begge er forholdsvis dyre og sistnevnte er ikke på markedet ennå så vidt jeg vet, men den er rett rundt hjørnet.

Begge vognene kan nok kjøpes billigere i spania, så du kan jo forsøke å søke på nettet og se om det finnes en butikk i barcelona som selger dem og ta en tlf å få satt av en, så kan du bruke bæresele e.l på flyet ned.

Ellers så kan du jo se på carena easy, mener det skal være mulig å ha softbag i denne og den er rimelig (1300 ny) men den er kun forovervendt.

Man kan også ha pose eller en liten softbag i maclaren techno xt vogna, den er kjempegod. Den er også kun forovervendt, og den koster ca 2000, men den er verdt det! Har full liggestilling, veldig god solskjerm og er usedvanlig god å trille til å være en paraplytrille.

• 2 uker senere...

Takk for tipsene jenter... skal se litt på nettet og lese om den vogna dere skriver om!

Til 'anonym' med masse tips..

* babyen er 3 mnd når vi reiser (hun er den av barna våres som en 'sent ute' med å reise, de andre var kun 3 og 6 uker på første flyturen ;-) )

* det er babyseng i leiligheten vi leier, hatt kontakt med eieren, skal ikke bo på hotell

* paraplytriller har vi tidligere fått lov å ha med på flyet, da går den ikke i håndbagasjen i lukene over oss, men den blir lastet inni bagasjerommet på flyet rett før man går inn i flyet, og så stor den klar med en gang man kommer ut av flyet igjen, slik at man har den på flyplassen liksom. Det var vanlig paraplytrille vi har hatt med, men den er blitt ødelagt, så trenger ny :-(

* vi skal kun være der en helg, så trenger ikke mye. 2 sett m klær til oss og noen sett til lille prinsessa, går fint oppi 2 håndbagasjekofferter altså ;-) Har heldigvis ikke gulpebaby da, og hu har ofte samme klær på seg i 2 dager, så tar ikke med så mye.

Har i tillegg med min store håndveska med masse plass til både bleier og våtservietter og lommebok/mobil osv., så går helt fint.. er ikke typen til å dra med meg svær toalettveske med alt mulig. Klarer meg fint uten shampoo f.eks. de par dagene vi er der, eller tar med en liten prøvepakke jeg har liggende, heller ikke alt mulig av ansiktskremer og sminke, så sparer mye plass der ;-)

* vi tar tog fra flyplassen inn til sentrum og bor midt i sentrum, skal kun ta buss, metro, tog når vi er der, så trenger ikke bilsete.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...