jygrid Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Usikker ang IVF, VEKT og BIM... NYTT 22:49 20.11.2007 Hei! Jeg har fått beskjed fra ullevål om at jeg er satt på venteliste for IVF og kan regne med at det hle vil skje i februar 2008. Nå har det seg sånn at jeg har PCOS og veier for mye. Jeg er 1,73 høy og veier 99,5 kg. Det vil si at jeg har en BIM på 33,24. Jeg har skjønt at det vissnok skal lønne seg å ha en BIM på 30 eller mindre. Det skal jeg nok få til med tiden,men nå når jeg først har blitt satt opp på venteliste,frister det lite å utsette hele greia til jeg har en BIM på 30. Er det noen her som har opplevd det samme? Synes dere jeg bør ta sjangsen nå i februar? Eller bør jeg vente? Sukk... Noen som tips/råd/egne historier å komme med? Håper på svar:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Hva med å prøve å gå ned noen kilo til februar da ? Kan jo nærme deg en bmi på 30 innen den tid ? Bare en tanke.Lykke til,med en så stor premie som motivasjon, så hjelper det kanskje på ?
jygrid Skrevet 21. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2007 Hei og takk for svar:) Jeg har planer om å gå ned mellom 6 og 7 kilo til feb., og tror jeg skal klare det med hjelp av grete roede og trim.. har gått ned 6,5 kilo til nå.. Jeg er bare så usikker på om jeg skal vente til jeg har en BIM som er enda lavere, men jeg veit ikke om jeg klarer å vente s åmye lenger... Har du opplevd noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Hei! jeg var 100kg og 171 cm da jeg startet med IVF-behandlingen. Legen veide meg aldri, spurte bare hvor mye jeg veide. Jeg var litt redd for dettte med vekta. Fikk beskjed om at mange var større enn meg. Vi ble gravide på 1.forsøk, og har 3 mnd igjen til fødsel Veier i dag 108 kg. Liker det ikke, men håper det ikke renner på den siste tiden
jygrid Skrevet 22. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2007 Takk for svar og gratulerer! Så spennende:) Har du PCOS? Det har jeg og det er kanskje derfor det evt vil bli vanskelig.. alt fettet setter seg på magen og mener å ha hørt noe om at det kan hindre hormonene å "nå" inn det de skal..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Kan jeg spørre hvilken klinikk du var på?
jygrid Skrevet 22. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2007 jepp! Ullevål. Noen spesiell grunn til at du lurer? Hører du til på Ullevål?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Hei! Nei, har hører til i Porsgrun og vet ikke helt hvordan de er ifht til bmi/overvekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå