Gå til innhold

Hvilke gode tips har DU plukket opp fra bryllup du har vært i ? Takk for alle forslag =)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kart over alle gjestene med beskrivelse, slik at man kan se på kartet, finne personen også står det hvem han/hun er. Er jo ofte mange ukjente i bryllup også er det morsomt å titte på mens man venter på maten feks=)

åh, var i et bryllup der toastmaster hadde laget en morsom sang... brukte melodien kiss me honey honey kiss me....

skrev brudens navn der det står honey, og fornorsket kiss me... og så hadde han rigget til en knapp som vi alle kunne trø på, da begynte den ne melodien, alle gjester sang : kyss meg lene, lene kyss meg, så måtte bruden og brudgommen reise seg å kysse..

falt i god smak hos gjestene, men må passe på at det ikke foregår forlenge for det var mange som var borte å trødde på knappen...

Annonse

Var i et bryllup hvor det sto en liten kurv på dametoalettet med paracet, sikkerhetsnåler, gnagsårplaster, hårspray, tanntråd, tannpirkere, neglelakk til strømpefiksing og sånt. Kjempesmart!

Brudeparet satt mens alle gjestene stod rundt. Dempet belysning i rommet.Foran dem var det hjerteformet fat el.l. Alle gjestene kom frem etter tur, tente et te-lys som ble satt langs kanten av hjertet. Til slutt var hele hjertet fullstendig av en rad av te-lys. Mens dette pågikk ble det spilt en eller annen love-song. Når alle gjestene hadde tent lys og stod i en ring rundt brudeparet gikk brudeparet ut på golvet og danset brudevalsen.

Kom på en ting til....

I kirken var det en trearmet lysestake hvor de to lysene på enden ble tent i begynnelsen av seremonien. Når de hadde gitt hverandre sitt ja, ble ilden fra begge de tente lysene brukt for å tenne det i midten. De på enden ble så slokket. Et fint symbol på at de to var blitt ett...

jeg ga mamma en rose som var gjemt inne i buketten min på vei den kirkegulvet (stoppa med henne og ga den) det har jeg hørt fra flere at de synes var utrolig fint:o)

Vi ba alle om å ta masse bilder med sine egne digitalkamera, og så hadde vi en minnekortleser som vi tok inn alle bildene med morgenen etter. Da var vi ale sammen på samme hotell, da. Synes det ble bedre siden folk er vant til sine egne kamera.

Vi ordnet også buss mellom hotellet og kirken. På vei tilbake så tok de en sight-seeing tur, siden nesten ingen hadde vært på mitt hjemsted før. Greit å slå ihjel litt tid mens vi var hos fotografen.

Hadde også ordnet med en snackpakke på bussen, med lefse, frukt og juice.

Annonse

På et bryllup jeg var på i sommer hadde de leid inn en dame (vet ikke helt hva yrket hennes var) Hun hadde som oppgave og ta seg av de minste barna(babyene( samt eldre som trengte help. (var en i bryllupet som måtte ha hjelp til å gå på do og sann. Så lekte hun med ungene og skifta bleier og sann -spes på babyen til brudeparet. Virket greit.

Nattmat!!

I vårt bryllup husker jeg at jeg var sulten når jeg gikk å la meg, ringte ned for å få frokosten opp tiiiidlig dagen etter:-)

Ca. 1 år etter vårt bryllup var vi i bryllup hos noen venner og der fikk vi nattmat, det var genialt, det var noe så enkelt som suppe og rundstykker, men det gjorde godt med noe mettende og salt sånn utpå natten!!

Jeg ga min mor en rød rose, som jeg hadde gjømt i brudebuketten min, når jeg gikk opp kirke gulvet, når jeg skulle gå ned att trakk jeg opp en rød rose til min da Svigermor.

Jeg har et godt tips: Ikke pin gjestene dine med en helvetes lang maraton av en middagsbordsetning.

Det siste bryllupet jeg var i satt jeg til bords i 6 timer. Det ble gitt to pauser på 10 og 15 minutter. Norsk traurig kjedelig ulidelig seanse, med utidige kjedelige platte taler. Det hele til å grine av, men så pent og dyrt og "drømmeaktig". Fint det. Og jada, brudeparets dag. Men fy og fy for en plage for denne gjesten.

Til slutt var jeg så sur og grinete og lei at jeg holdt på å dø. Og jeg tok første ledige taksi hjem, for enhver danse/festlyst forsvant lenge før desserten.

Vi kopierte opp reisebeskrivelse fra kirken til stedet der festen skulle være. Var mange av gjestene som ikke var kjent, så det syns de var en lur ting. Vi hadde også lagt inn alternativ veivalg slik at de som ville kunne få med seg severdighet på veien. Var jo litt tid mellom vielse og fest.

En annen lur ting er å avtale med noen at de pakker opp presanger og skriver ned hvem ting er fra. Merk gavene med nr (klistrelapper) og før opp nr og hva det er i en liten bok. Selv rekker du knapt å se på hva dere har fått, så ikke sats på å gjøre dette selv.

Og noe vi fikk positive tilbakemldinger på var at jeg den siste uken før brylluppet hadde skrevet ned alt som skulle gjøres på lister. På den måten ble det lett for de som hjalp oss med de siste forberedelsene å få oversikt over hva som skulle gjøres osv.

* nettside i forkant av bryllupet, der det ble lagt ut forskjellig informasjon, ønskelister etc. Gjestene fikk passord for å logge seg på.

* invitasjon sendt på CD plate, der brudeparet muntlig inviterer

Mange flotte tips!

Likte godt det med blomstene til mor og svigermor. Det skal jeg skrive ned. Engangskamera har jeg vært borti selv i bryllup, genialt =)

Vi vurderer båt tur fra kirka til hotellet. Både kirka og hotellet ligger ved sjøen og har kai. Er over en liten fjord. Tror det kan bli fint.

Siden det blir et lite og (forhåpentligvis) rimelig bryllup skal vi skippe fotograf. Har en venn som har god peil så han skal ta noen bilder utenfor kirken, ved fjorden og muligens i fjæra.

Det blir heller ikke noe langtekkelig middag, vi er ikke glade i å sitte timesvis ved bordet. Dessuten er det en stor platt/brygge utenfor hotellet så vi blir forhåpentligvis mye ute også.

Svigermor og tantebarnet mitt på 12 skal få ansvar for lillegutt. De skal også sove på hotellet og være barnevakt på natta. Svigermor skal nok være med i selskapet utover kvelden, men er grei å ha i bakhånd om han skulle slå seg vrang.

Vi skal ha et band, de kjenner vi så vi vet de lager liv.

Noen gode forslag til selskapsleker da? =)

Jeg fikk et tips før bryllupet mitt, og det var gull verdt;

Gi fa*n! :)

Går ikke alt helt som planlagt, så ikke irriter deg og stress over det. Gjestene vet jo ikke hvordan det skulle være, og legger derfor anntaglig ikke merke til det...

Var i et morsomt bryllup en gang ( har vært i mange stive og da)

Men under maten så sang vi denne ; Litt morsjon ( Melodi;skorsteinsfeieren gikk en tur )

Alle sammen reiser seg

alle sammen reiser seg

reiser seg

alle sammen reiser seg

giftesyke reiser seg ....osv

De med briller reiser ....osv

osv osv osv..... den var morsom, under maten når føttene holder på og dovne , man kan ha så mange vers man vil og alt mulig i tektsten.

Etter kaffen, når folk begynnte og bli litt bedugne sang vi denne:

(Melodi:pomp and circumstance marches, Erdward Elger)

musikken spiltes på høytaler

Forspill

Sittende ;

Nu er kaken fortæret

til vårt store behag

la nå stemmningen stige

for er samlet i lag.

La oss svinge vårt beger, kom deg ut ut av din døs

:/: la oss feste begjerlig, og nå bærer det løs:/:

Stående (ikke på stolene)

Nå er alle på tær`ne

syng så høyt som du kan!

Vi i dette lokalet

vil skåle for kvinne og mann.

helt til kinnene gløder og din nese blir rød.

:/: ingen ting vil oss tynge og vi føler oss sprø:/:

Mellomspill; musikken spiller nå videre, stemningen er som i Royal Albert Hall. under mellomspillet må det bråkes-viftes-det plystres-drikkes-småfnises-skåles og til slutt kastes skoene og vi kommer oss opp på stolene, til siste vers begynner og vi begynner og synge igjen.

Stående på stolene:

Plikten kaller oss alle,

bare ikke i dag

vi lar korkene knalle

i vårt lystige lag

hør, la stemningen stige, skål med fynn og med klem!

:/: vi er kommet i siget, vi vil aldri gå hjem :/:

Jeg kommer nok aldri til og ha et stort bryllup, men hvis jeg skulle, så skulle det vært uhøytidlig, morsomt og det var dette bryllupet

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...