Gå til innhold

Et spørsmål. (ang. MA for dere som ikke ønsker lese)

Mammaen til Lillegutt+maijente

Anbefalte innlegg

Hei. Bare lurer på hvor mange dager som er vanlig fra en MA oppdages til man får utskrapning jeg? Var hos gyn. på mandag, og hun var usikker på det hun så. Skal komme fastende tilbake til fredag, i tilfelle det ikke var noen forandringer. Er 9+1. Synes det er vel lenge å vente. Har hatt og kommer til å ha noen lange, tunge dager nå :( Fysisk sett er formen elendig, kvalm, svimmel og utrolig trøtt og sliten.

Fortsetter under...

Uff, vet akkurat hvordan du har det. Stakkars deg. Det er uutholdelig å gå sånn og ikke vite!

Jeg tror ikke det er noe fasitsvar på hvor mange dager det tar. Først skal de være helt sikre, og så gjør de det så fort de har ledig tid.

Jeg skal også til sykehuset på fredag, men for min del er det helt sikkert at det blir utskrapning. Var til UL for 14 dager siden, da så de ingen hjerteaktivitet. Måtte vente 10 lange dager på ny time, og da dagen endelig kom, var de ikke sikre da heller *pyton*. Fikk ny time 14 dager etter det igjen, altså neste torsdag. Men etter å ha blødd litt i natt, dro jeg inn i morges. Og da var det en ny lege som så det med en gang. Det var ikke noe liv der.

Men du? Du har jo symptomene i allefall, det er jo et godt tegn. Og jeg spurte fastlegen om det var meningen at man skulle kunne se hjerteaktivitet rundt uke 9, og hun sa det var akkurat i grenseland. Så det kan jo fortsatt gå helt fint! Om to døgn vet du helt sikkert, prøv å få tiden til å gå så godt du kan.

Skal krysse fingre.

Trist å lese at du msitet! Vet akkurat hvordan du har det. Hadde selv en MA i september. Var til gyn. en fredag og MA'en ble oppdaget, skulle komme tilbake neste fredag for å være helt sikker på at det var dødt, at jeg ikke var kortere på vei enn først antatt. Var 11+4, den lille hadde sluttet å utvikle seg allerede i uke 6+4. Kvelden/natta før jeg skulle til gyn. igjen blødde jeg ut min lille spire. Det var fryktelig mens det pågikk, men var lettelse etterpå at kroppen klarte å ordne opp selv. Var på UL dagen etter og da var det ingenting igjen.

Den uka var den verste uka jeg har opplevd, du tror ikke at det er du selv som er midt opp i det, men jeg kan trøste deg med at det går bedre etterhvert, men ta deg tid til å sørge over det du mistet. Håper du har en som tar godt vare på deg denne tiden.

Du får ha lykke til videre, neste gang er det DIN tur! Mange klemmer til deg.

Hei!

Jeg føler med deg!!

Jeg fikk vite at jeg hadde en MA i går og jeg fikk utskrapning på samme dag. Det er jeg veldig glad for. Syns du burde snakke med de på poliklinikken så de kan se på deg. De ga meg en seng på gynekologisk avd hvor jeg fikk vente på utskrapning.

åå det må vere grusomt å gå å ikke vere sikker da...

jeg var på ul på en torsdag og fikk vite at hjertet ikke slo mere, og fikk utskraping dagen etter.. hadde fått det samme dag hvis jeg hadde vert fastende..

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...