Gå til innhold

Et spørsmål. (ang. MA for dere som ikke ønsker lese)


Mammaen til Lillegutt+maijente

Anbefalte innlegg

 

Hei. Bare lurer på hvor mange dager som er vanlig fra en MA oppdages til man får utskrapning jeg? Var hos gyn. på mandag, og hun var usikker på det hun så. Skal komme fastende tilbake til fredag, i tilfelle det ikke var noen forandringer. Er 9+1. Synes det er vel lenge å vente. Har hatt og kommer til å ha noen lange, tunge dager nå :( Fysisk sett er formen elendig, kvalm, svimmel og utrolig trøtt og sliten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fant ut i 12 uke sist at jeg hadde MA.

Begynte som brun utflod og jeg kontaktet legen.

Dette var en mandag og jeg fikk beskjed om at jeg kunne vente noen uker å se om det kom ut av seg selv,evt utskrapning eller pille som gjør at det støtes ut.

Ville ikke vente så jeg fikk time på sykehuset fredagen etter og siden jeg tidligere hadde 2 utskrapninger valgte jeg piller for å skåne livmorhalsen litt.

Angret bittert i etterkant,jeg gikk med veer et helt døgn.

Det er ikke farlig å gå en kort periode men det er psykisk fryktelig vondt.

Jeg føler virkelig med deg!

 

Trøsteklemmer og varme tanker fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at jeg har stor medfølelse for det du går igjennom. Jeg tror det er viktig at du gir sterkt og klart utrykk for at det er for tøft for deg å vente og at du ber om umiddelbar utskraping dersom du virkelig har MA. Personlig har jeg vært gjennom to utskrapninger, men den siste måtte jeg nermest true meg til. Fikk ri-virkende tbl. i skjeden og kan skrive under på at jeg ALDRI ville gått igjennom det igjen! For meg var det en traumatisk opplevelse. Det beste er å "bli ferdig" med det så fort som mulig. Det er en kjempebelastning å vite at du har MA uten å vite når det vil komme ut. Du kan også risikere at ikke alt vil komme ut av seg selv: infeksjoner etc. (dette kunne jeg skrevet mye om dessverre...:-( og du ender opp med utskrapning likevel. Men mange sykehus vil jo helst ikke bruke for mye ressurser på dette og da er det jo billigst og enklest for de om du lar "naturen gå sin gang". Derfor syns jeg det er viktig at du tenker gjennom det før du drar til legen i morgen. Jeg ønsker deg ALL MULIG LYKKE TIL I MORGEN! Kan du ikke stikke innom og fortelle hvordan det gikk? Det kan jo fortsatt være håp om at det er en liten spire der:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!! Jeg må bare si at jeg føler med deg. Har hatt en MA selv i 2003. Det begynte med at jeg fikk rød/brun blødnig og ble bekymret 20. mai og var hos legen dagen etter. Han ringte sykehuset og jeg fikk time samme dagen . 21. mai. Der så de et foster som var dødt og jeg fikk beskjed om å komme tilbake fradag 23.mai eller mandagen etter, fastende for å undersøke en gang til. Dro fredagen. Men det var dødt, fosteret hadde vert dødt i ca to uker og jeg ble lagt inn til utskrapning samme dag. Skulle vært i uke 9+. Det var fælt, helt grusomt. Det var jo ikke dette jeg ville. Og så begynte de å kle av meg nedentil før jeg var i narkose. Veldig traumatisk!!! Men jeg anbefaler utskapning fremfor piller. Da er du sikker på at allt blir fjernet.prøv og få det før hvis du synes det er lenge. Lykke til uannsett!! Føler virkelig med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg føler med dere.. Hadde en MA i ferien min i sommer ..( var i uke 8).. Vi var med svigers på øyhopping i Hellas.

Begynte og blø som en vanlig mens nesten. Og kom rett inn på "sykehuset" og ble sendt videre til det store sykehuset på en annen øy.

Selv om alle snakket gresk, ( og noe dårlig engelsk) så følte jeg meg veldig godt i varetatt.. Tror jeg nesten var "heldig" som ikke møtte det norske helsevesnet.. hadde ikke taklet og blitt sendt hjem for flere dager..

 

Men det er jo ofte de som ikke blir behandlet så bra man oftest hører om..

 

Er nå 10+2 ( tror jeg) og får tidlig UL i uke 12.

 

Gleder meg, og lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...