esmase Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 ...Unntatt seibiff.. Oppskrifter mottas med stor takk!! Må passe til store og små :-)
esmase Skrevet 21. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2007 Det hadde vi for noen dager siden....så det er oppbrukt for ei stund fremover :-)
cecci79 og Robin Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 lagde noe godt av sei en gang. lagde hjemmelagd potetmos med potet og litt gulerot. la halvparten i ei ildfast form. la deretter seien oppå. (rå) så resten av potet mosen og trødde med ost. inn i ovnen 20-30 min, eller til fisken er ferdig. krydre med ønskelige krydre. ble kjempe godt. og vil tippe barn liker det..
sak66 Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 SEIGRYTE En pakke seifilet,2-3 store gulrøtter,1 stor purre,litt margarin og litt salt ca.1dl.vann. Legg fileten i bunnen på en kjele,skrell gulrøtter og skjær i tynne skiver,rens purren og skjær i tynne skiver.Slå på vann og ha i litt salt og ca.en spiseskje margarin.La det koke til det er mørt.Server med kokte poteter.Lykke til:)
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Kutt fisken i små biter og ha i ei ildfast form kutt opp purreløk, ha i skjær gulrøtter i små biter, kok dem litt først og ha oppi formen salte og pepre kok opp matfløte, rekeost og cremfresh i ei panne, la det bare blande seg og hell over fisken. Strø ost og skjær tomater i skiver og ha på toppen , ha i ovnen til osten er gyllen:) Kjempe godt:) ikke så magert men gutten her elsker det:) ris eller poteter til
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Sei med tomater er godt. Seifilet, gulrot, løk, haka tomater i en gryte med krydder småkoker til alt er mørt. salt og pepper også selvfølgelig. Poteter til.
esmase Skrevet 21. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2007 Meg&lille vampyr: Bruker du kun hakka tomater som væske da? Og holder det i såfall med en box? Har du alt oppi samtidig?
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Hakkede tomater på boks. Er en stund siden jeg har laget siden min man hater fisk. Du kan sikkert ha en boks tomater, lit tomatpure og spe med vann, men det skal ikke være veldig flytende. Du kan steke fisk først om du vil og så ha resten oppi etterpå. Og skal vi se er det timian eller rosmarin man bruker i slike gryter? Hmmm
esmase Skrevet 21. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2007 Ok,takk! Tror jeg har en boks stående i skapet,så da får vi prøve det idag. Kan jo ha stekt fisk ved siden av,og bruke dette som tilbehør også? Tror det er timian man bruker.Jeg bruker rosmarin kun til lammekjøtt ihvertfall.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Ja, det er nok timian. Og salt og peper. Er ikke så verst hvertfall, ikke et man forbinder med fiskemiddag:) Beklager at jeg ikke er oppskriftfanatiker, men jeg pleier å ta matlaginga uten skjønner du:)
Gjest Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Fisketommler - som min sønner kaller det. Skjør fileten i passe strimler, litt større enn fiskepinner. Strø litt salt og sitron juice over. Kan også lages som i større porsjoner. Bland samulegryn, litt hvetemel og litt knust knekkebrød/kavring med salt (det må vere en det, smak på blandingen), pepper, litt paprika, karri, finhakket persille - eller hva du liker. Dypp først i litt hvetemel, et fint lag rundt, så i eggblanding og så i krydderblandingen din. Stek i panne med olje, og gjerne litt margarin for smaken. Serverer med potetstappa med litt frossen spinat i eller grønne frosne erter, og en dipp av matyoghurt (rømme) med enten chiliketchup (vanlig), sennep eller salsa.
esmase Skrevet 21. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. november 2007 Hehe,sånn er jeg også. Det holder lenge med ingrediensene-resten tas på øyemål :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Det hørtes godt ut erteposen!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Jeg lakte noe godt i går. Trakk fisken slik at den var ferdig "kokt". La den i bunnen av en ildfast form. Blandet sammen en boks creme fraiche, 2 tuber rekeost, en boks mais, en boks champignon og en halv purre. La denne blandingen over fisken i formen. Ost på toppen. I ognen på 200 grader i 20-30 min. Hadde ris til. Det var kjempegodt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå