Gå til innhold

Hjelp? Angående excel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skriver f.eks 3-20 gjøres det om til mar.20. Hvordan gjør jeg om på denne innstillingen?

Fortsetter under...

Skrevet

kommer ikke det opp bare som et forslag da?

hvis du ikke finner ut av det, kan jeg finne boka mi...hehe...

Skrevet

nei, det bare gjøres om automatisk :/ utrolig irriterende.. skal sitte og skrive av over 100 sider med talltabeller og har flere sånne 2-8, 2-6 osv. irriterende! også finner jeg ikke ut av det heller.. hadde vært topp om du kunne funnet ut av det :D

Skrevet

gi meg 2 min da...får se om det står noe i bøkene mine...

Skrevet

sitat fra boka :

hvis du skriver inn tallet med punktum, blir tallet og cellen automatisk formatert som en dato.

Hvis du skriver inn tallet med prosenttegnet bak, blir cellen automatisk formatert som prosent.

Du må da fjerne formatet i cellen for å få excel til å forstå at tallet ikke er en dato eller en prosenttall.Høyreklikk påden cellen du ønsker, og klikk på FORMATER CELLER. Dialogboksen formater cellen kommer fram. Klikk på tall. Klikk på STANDARD og OK.

det jeg har skrive med store bokstaver, er det som er uthevet i teksten.

vet ikke om du skjønte dette me,jeg ska lse litt videre om det står noe mere.

Skrevet

du må som en over her sier formatere om den cellen som du vil at det skal stå 3-20. Formater den om til tekst:

høyreklikk eller marker området der du vil ha det, klikk på "format cells". Stå på den fanen som heter "number" og velg at du vil ha kategorien "tekst".

Håper du skjønte litt mer nå.

Annonse

Skrevet

når jeg høyreklikker og får opp formater celler kommer det bare opp "skrift" og ikke noe "tall". åh, irriterende :P

Skrevet

kanskje du må gå på fil, og den veien, for og få forandret på dette.

er ikke sikker, for har ikke excel oppe her, men der du kan forandre tall og slike ting...

Skrevet

yes, fikk det til nå :) tusen takk, du er en engel :)

Skrevet

bare hyggelig...fint å kunne hjelpe...om det var meg du mente da...hehe...

har bøkeke til alle modulene her, og til ekspert, så er en skam at jeg må lese i de, for å forklare deg.

Har lissom tatt 10 moduler til sammen da....hehe...

men åssen er det ikke da, glemmer det en ikke jobber med..trøster jeg meg med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...