Dojamor Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hei! Jeg lurer på om orgasme kan ha noen uheldige "bivirkninger" i 1.trimester? Det er ikke snakk om samleie...bare orgasme. Jeg har hatt flere SA tidligere, og lurer derfor på om en orgasme kan sette igang en spontanabort? Jeg vet at man skal være litt forsiktig ut i graviditeten, dersom man har fare for fortidlig fødsel, men jeg finner ikke noe om dette tidlig i svangerskapet. Håper noen av dere kunnskapsrike damer kan hjelpe meg litt:-)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Har ikke hørt at det skal være noe fare med det, og har ikke hatt noe problemer med det selv, ingen bivirkninger av orgasme.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Det skal ikke ha noe å si i det hele tatt, men om man er plaget med kramper i nedre del av magen, noe mange er, kan det nok ta seg opp litt akkurat der og da
En snupp - og en knert i magen Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Men det er jo også helt ufarlig - bare for å ha nevnt det
Giinaღ Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg har faktisk vært litt plaget med dette, at jeg får litt "småkramper" der nede etter orgasme. Nesten vært litt engstelig, men har jo gått bra da Dvs. jeg har ikke hatt noen blødning eller noe, så tar det helt med ro. Noen andre med lignende erfaring?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Har det på akkurat samme måte, med kramper i undrelivet etter orgasme. Har ikke hørt at det er farlig, men leste et sted at dersom man hadde hatt gjentatte SA at man skulle i allefall ta det litt rolig under samleie første tri. Orgasme stod det desverre ingenting om.
mei&mi + marcus :) Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Jeg tenkte faktisk på om jeg skulle spørre dere om nesten det samme. Jeg får kjempevondt i magen etterpå,kanskje det er kramper? Er ivertfall grådig ubehagelig.... Godt å se at jeg ikke er den eneste,trodde det var noe gale med meg..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Det er ikke noe farlig å ha orgasme. Har selv lurt på dette, men fått beskjed om at det IKKE er noe å bekymre seg for :-)
Dojamor Skrevet 21. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2007 Tusen takk for gode svar:-) Føler meg litt tryggere nå! Synes det er så lite info om dette å finne på nett, så det er godt å kunne diskutere det med dere i steden;-)
Glederseg:) Har født!! Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 hei dojamor.. det skal ikke være farlig men sist jeg fikk orgasme kom det brunt på papiret samme dag,rett etter faktisk..det er visst vanlig men går rundt å er bekymret for det er sånn fortsatt..var hos legen i går..tok gyn og prøver å alt var som det skulle,fikk bare beskjed om å slappe av ..jeg skal vente litt til neste orgasme for å være helt sikker..er ikke no gøy å være bekymret.ikke sikkert dette kom av orgasmen men det kom rett etter..så jeg regner med det..jeg tar ingen sjanser siden jeg har hatt 2 sa tidligere,men vi alle er forskjellige som sagt:) lykke til.. klem klem
Glederseg:) Har født!! Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 ikke meningen å være negativ..bare forteller dere min historie siden du lurer:) klem
sommerfugl i magen ;) Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Jeg har nettopp lest at orgasme er helt ufarlig - den gjør deg faktisk mindre anspent, noe som igjen fører til færre for tidlige fødsler =) Så da er det vel bare å kose seg da?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå