Gå til innhold

Jeg er sulten hele tiden. (ketolyse)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg startet på ketolysekur for snart to uker siden. Merket den første uka at buksa føltes litt større, men det må nok ha vært innbilning, for jeg gikk på vekta etter en uke, og hadde ikke gått ned en eneste kilo. Nå skal det sies at jeg faktisk "måtte" spise "ulovlig" mat en av disse dagene, og folk jeg kjenner som også går på ketolysekur sier at kun én dag med utskeielser kan ødelegge masse.

 

Jeg er ca. 175 cm og veier nå 87 kg. 5 kg mer enn jeg trodde jeg veide, og 12 kg mer enn jeg ønsker. Jeg føler meg skikkelig ekkel, og vil så gjerne gå ned disse kiloene. Jeg er ikke tjukk/feit (pga at jeg er såpass høy og har kraftig benbygning), men har likevel litt ekstra som jeg vil få bort. Men jeg sliter med kostholdet. Etter at jeg begynte på ketolysekuren, er jeg sulten hele tiden. Jeg føler ikke at jeg får spist nok, for jeg er så utrolig kresen i matveien, og blir veldig fort lei av de tingene jeg KAN spise.

 

Spesielt frokost før jobb og kveldsmat er vanskelig. Før jobb rekker jeg ikke å lage meg f.eks. egg og bacon eller skjære opp salat e.l., og da blir det til at jeg ikke spiser før det er lunsj på jobb. Middagen går greit. Da blir det for det meste noe med kyllingkjøttdeig, kyllingfilet eller fisk. Men når jeg begynner å bli sulten utpå kvelden, og er sliten og trøtt og ikke orker å begynner å styre så fælt på kjøkkenet, så sliter jeg. Jeg åpner kjøleskapet, men finner ingenting jeg har lyst på. Og det blir som regel til at jeg går til sengs sulten som en skrubb.

 

Alt dette fører til at jeg så å si går sulten hele dagen, og det er ikke noe særlig. Og motivasjonen forsvant da jeg ikke gikk NOE den første uka. Så jeg er på nippet til å gi opp allerede. Jeg har såååååå lyst på brød! Og sjokolade!!!

 

Jeg trøster meg med at i og med at jeg ikke er så kjempestor, så tar det kanskje lenger tid før jeg går ned noe, men når ei på jobben min, som er tynnere enn meg, gikk ned 4 kg på 12 dager, så blir jeg litt deppa når ikke det skjer noe hos meg.

 

Finnes det noe "ferdigmat" i butikkene som er enkelt og greit til frokost og kveldsmat? Og som jeg kan spise? Med "ferdigmat" mener jeg noe som ikke trenger å stekes eller kokes, noe som er raskt å hive sammen.

 

For meg er det ikke nok å bare spise noen ostebiter om kvelden. Jeg blir ikke mett av det. En sånn Morning Shine-bar er heller ikke nok. Jeg er heller ikke så glad i kald kylling, og skinke og annet pålegg liker jeg ikke uten brød under. Så da blir det litt vanskelig. Jeg blir rett og slett aldri mett.

 

Hva skal jeg gjøre? Noen råd? Trenger oppmuntrende ord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...