Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg startet på ketolysekur for snart to uker siden. Merket den første uka at buksa føltes litt større, men det må nok ha vært innbilning, for jeg gikk på vekta etter en uke, og hadde ikke gått ned en eneste kilo. Nå skal det sies at jeg faktisk "måtte" spise "ulovlig" mat en av disse dagene, og folk jeg kjenner som også går på ketolysekur sier at kun én dag med utskeielser kan ødelegge masse. Jeg er ca. 175 cm og veier nå 87 kg. 5 kg mer enn jeg trodde jeg veide, og 12 kg mer enn jeg ønsker. Jeg føler meg skikkelig ekkel, og vil så gjerne gå ned disse kiloene. Jeg er ikke tjukk/feit (pga at jeg er såpass høy og har kraftig benbygning), men har likevel litt ekstra som jeg vil få bort. Men jeg sliter med kostholdet. Etter at jeg begynte på ketolysekuren, er jeg sulten hele tiden. Jeg føler ikke at jeg får spist nok, for jeg er så utrolig kresen i matveien, og blir veldig fort lei av de tingene jeg KAN spise. Spesielt frokost før jobb og kveldsmat er vanskelig. Før jobb rekker jeg ikke å lage meg f.eks. egg og bacon eller skjære opp salat e.l., og da blir det til at jeg ikke spiser før det er lunsj på jobb. Middagen går greit. Da blir det for det meste noe med kyllingkjøttdeig, kyllingfilet eller fisk. Men når jeg begynner å bli sulten utpå kvelden, og er sliten og trøtt og ikke orker å begynner å styre så fælt på kjøkkenet, så sliter jeg. Jeg åpner kjøleskapet, men finner ingenting jeg har lyst på. Og det blir som regel til at jeg går til sengs sulten som en skrubb. Alt dette fører til at jeg så å si går sulten hele dagen, og det er ikke noe særlig. Og motivasjonen forsvant da jeg ikke gikk NOE den første uka. Så jeg er på nippet til å gi opp allerede. Jeg har såååååå lyst på brød! Og sjokolade!!! Jeg trøster meg med at i og med at jeg ikke er så kjempestor, så tar det kanskje lenger tid før jeg går ned noe, men når ei på jobben min, som er tynnere enn meg, gikk ned 4 kg på 12 dager, så blir jeg litt deppa når ikke det skjer noe hos meg. Finnes det noe "ferdigmat" i butikkene som er enkelt og greit til frokost og kveldsmat? Og som jeg kan spise? Med "ferdigmat" mener jeg noe som ikke trenger å stekes eller kokes, noe som er raskt å hive sammen. For meg er det ikke nok å bare spise noen ostebiter om kvelden. Jeg blir ikke mett av det. En sånn Morning Shine-bar er heller ikke nok. Jeg er heller ikke så glad i kald kylling, og skinke og annet pålegg liker jeg ikke uten brød under. Så da blir det litt vanskelig. Jeg blir rett og slett aldri mett. Hva skal jeg gjøre? Noen råd? Trenger oppmuntrende ord!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. november 2007 #2 Del Skrevet 21. november 2007 Det som også er mitt problem er når jeg skal ut og spise eller på middag til venner. Da er ikke jeg den som sier "nei, jeg slanker meg". Jeg spiser det jeg får servert. Og hvis bare én dag med utskeielser kan ødelegge en hel uke, så må jeg enten droppe kuren eller la være å dra på middag til venner og familie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10964547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GRAM Skrevet 21. november 2007 #3 Del Skrevet 21. november 2007 har du tenkt på hva som skjer med kroppen din den dagen du slutter med denne kuren og begynner med vanlig mat igjen? da kommer kiloene igjen. jeg var sulten hele dagen,men fikk reductil slik at jeg får metthetsfølelse.var 82 kg når jeg begynte,nå er jeg 75kg. når jeg slutter med disse så har jeg lært kroppen å bli mett av et normalt måltid. brus å ellers alt søtt som man ikke skal spise har jeg ikke lyst på.blir kvalm av det. så når man ikke har spist feks sjokolade på flere mnd så har ikke kroppen det søt hoge som jeg hadde før.da var den vant med at når jeg var å handlet så skulle den ha noe godt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10965736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Del Skrevet 21. november 2007 Ja, jeg vet at jeg går opp igjen hvis jeg slutter på dette, men jeg har jo enda ikke gått noe ned, så da tenkte jeg at det var bedre å slutte først som sist. Må si at det var ikke så mange oppmuntrende ord der, men....beklager. Du sier du var 82 kg da du begynte, når var det? Greit nok med alt det søte jeg har lyst på en gang i blant, det klare jeg meg uten. Men hva når man skal bort og spise middag. Ingen poteter eller ris eller noe. Det syns jeg er vanskelig å si nei til. Og frokost og kveldsmat vet jeg ikke hvordan jeg skal løse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10966086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GRAM Skrevet 21. november 2007 #5 Del Skrevet 21. november 2007 begynte i sept.jeg spiser vanlig mat.brød til frokost,potet,ris el pasta alt etter som til middag. men de tabelettene gjør at jeg blir fortere mett. så da slipper jeg å tenke på hva jeg skal spise når jeg slutter med tabl. håper på mageplastikk for å få fjernet det jeg har etter 3 svangerskap- må ned minst 5kg til. begynner å jobbe snart så da dår det vel fortere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10967768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullgutten_min! Skrevet 21. november 2007 #6 Del Skrevet 21. november 2007 en liten korreksjon til GRAM; ketolyse vil ha akkurat samme effekten på kroppen etter endt kur som reductil, man blir fortere mett nå enn tidligere. og som du sier at når du nå er vant til ikke spise snop så gjelder det også for ketolyse kuren! Jeg har gått på begge deler. både pillene og nå ketolyse, siden midten av august har jeg gått ned 15kg. og har nå 7 til som skal av for å nå målet Men du vet du kan bake eget brød? det smaker slettes ikke verst og det finnes mange varianter. da kan du ha på nesten hva du vil av pålegg! men styr unna alle lettprodukter! du kan spise alt som er "rent" ,, f,eks kjøtt og fisk, rømme, fløte, majones, cc, cf. alt av oster! alt av grønnsaker som vokser over bakken. men du må holde deg unna frukt og melk, ellers er det ris, pasta poteter og vanlig brød man ikke skal spise. her hos meg går det masse i omeletter. kokt/stekt egg. litt bacon, kjøtt og fisk, du kan f,eks steke både lapper,muffins, pannekaker og vafler på ketolysevis, og mange er ganske gode! ellers spiser jeg brødet mitt og salater til lunsj, når jeg får lyst på noe snop går det i atkins barene eller baconchips,,, håper du fikk litt mer motivasjon nå.. det er som sagt massevis av muligheter om man vil! jeg var veldig enssporet i starten men nå er det masse jeg spiser. som tilbehør til middag kan man lage mos av brokkoli og blomkål f.eks eller surre løk og champinjong i fløte! namnamm!!! lykke til videre, ps! det sies at det ikke er alltid man går ned første uka fordi kroppen omstiller seg., jeg vil anbefale deg å måle deg! for du går nok ned mer i cm enn kilo!!! det er en motivasjonsfaktor å se det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10969379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cat.68 Skrevet 23. november 2007 #7 Del Skrevet 23. november 2007 GRAM; Jeg har gått ned 12 kilo med ketolyse, og kan fortelle at jeg ikke har gått opp noe siden jeg sluttet. Det er nå 3 mnd siden. Det man derimot må huske på er at når inntaket av karbohydrater går opp , må aktivitetsnivået detsamme. Nå spiser jeg normalt men trener desto mer. ;o)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10983158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviginne - mamma!! Skrevet 23. november 2007 #8 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg savnet også brød og sånt. Så kom jeg over bollerundstykker på lavkarbo.no. Lagde noen av de, hadde de i store muffinsformer, og da hadde jeg mat! Frokosten ble en "bolle" og til lunsj tar jeg innimellom med meg en dit, sammen med litt blomkål. Synes slett ikek det er ille. Og så har jeg vært på life-butikker og kjøpt Cavalier sjokolade som jeg tar litt av når søtsuget er sterkest. Har også bestilt noen varer fra dialife, så jeg synes ikke det er så verst å drive med ketolyse jeg... Neste uke skal jeg til syden, og tenkte at da skulle jeg droppe kuren. Men nå kjenner jeg at det ikke frister særlig, så kommer sikkert til å holde meg litt til den likevel. Er spent på hva som skjer den dagen en begynner å spise mer karbohyderater... Spørs om de 8 kiloene som har gått av på 4 uker, kommer på igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-10988369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. november 2007 #9 Del Skrevet 25. november 2007 Johoooo! Veide meg i dag - har gått ned EN HEL KILO!!! Wow! Ikke bra nok, men det funker i alle fall. Må også si at jeg sliter noe innmari med å godtesuget! Også spiste jeg pizza i helga. Gjorde alt jeg kunne for å finne ut hvordan jeg kunne lage lavkarbo pizzabunn, men det koster jo en formue. Ketolysekur er ikke for de med lite penger hvertfall. Så jeg sliter! Blir mye salat! Og jeg er fortsatt sulten hele tiden! Vet ikke om jeg klarer dette! I jula kommer jeg til å slite! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10964300-jeg-er-sulten-hele-tiden-ketolyse/#findComment-11002284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå