Gå til innhold

Flere som skal søke om keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det er flere som meg som skal kreve keisersnitt?

Var hos jordmor i går, og hun skal sende søknad om samtale. Selv om det er tidlig, er i uke 17, så er jeg glad og spent!

Kunne vært kjekt å følge hverandre i keisersnittprosessen, om dere ønsker det :)

Fortsetter under...

Spørsmålet er hvorfor du skal ha keisersnitt? keisersnitt er et alvorlig inngrep på kroppen, hvor du skjærer gjennom flere hud og fettlag. Jeg fikk akutt keisersnitt med 1mann og fikk infeksjon i bukhulen pga av dette og det tok 2 1/2 mnd før jeg kom meg(skrekk eksempel, men det kan skje) og det var pappa`n som måtte ta seg av babyen, jeg var rett og slett for syk. Hvis det ikke ligger noen medisinske årsaker bak ønsket om keisersnitt, bør alle føde normalt, du kommer deg omtrentlig med en gang. Ved keisersnitt er det mange hensyn som skal taes hensyn til. Uansett lykke til med kommende fødsler.

lurer litt på det selv....jeg har komplisert svangerskap og min mor mistet alt for mye blod når hun fødte meg og vi har samme sykdom(leiden/apc tingen)....pluss jeg er veldig liten,men det ser ut som at jeg vier meg ganske ut da...har blitt en god del større over rumpa allerede...

men akutt keisersnitt er vistnok mer risikabelt en planlagt keisersnitt, husker ikke hvorfor men har hørt mye om det der....tar det selvfølgelig med legen og mulig jeg egentlig ikke har så mye valg muligheter der...

vi får se...

Jeg blir litt oppgitt over innleggene til 72 modellen og anonym. Innlegget er ment for de som skal søke om keisersnitt, eller om michy som skal diskutere det med legen.

Jeg hadde hastesnitt med førstemann, og opplevde en fødsel der jeg hadde i over 20 timer rier mellom fire til fem minutt. Det har vist seg at drypp ikke virker på min kropp, og at det er sannsynlig at utdrivingsfasen ved vaginal fødsel kommer til å vare lengre enn normalt pga sykdom.

Posttraumatisk fødselsopplevelse (fødselsangst) og sykdom mener jeg er grunn nok - Dette er det opp til gynekologen å vurdere. Jeg er fullt klar over hva et keisersnitt innebærer.

Håper dette kan være en tråd for de som vurderer keisersnitt eller som må ta keisersnitt!

Men kjære vene deg.... Du skriver bare at du skal kreve keisersnitt.....

Da må du tåle slike tilbakemeldinger. Når du derimot forklarer at det er en god grunn til hvorfor du skal ha det så regner jeg med at du får forståelse for det fra de fleste. Innlegget ditt kunne misforståes. Jeg oppfattet det nok feil jeg også slik 72 modellen og anonym gjorde.

Du får ha lykke til. Håper alt går bra for deg.

Annonse

Jeg har fått innvilget ks av medisinske årsaker. Søkte om dette første gang jeg var hos jordmor, i uke 12.

Skremselspropaganda om ks skal jeg ha meg frabedt. I følge jordmor var planlagt ks en trygg prosedyre med relativt lav risiko. Hun sa også at man kom seg relativt fort etterpå, og fint kan stelle babyen selv når man kommer hjem.

Hei.

jeg har termin 23.april og skal inn på samtale til lege 18. des ang søknad om keisersnitt. Fikk første barn sommer 06 og det endte i hastekeisersnitt etter 2 døgn i aktiv fødsel. hadde full åpning i nesten 8 timet, men frøkna ville ikke falle ned i bekken, pluss at hun var stjernekikker.

Gikk også 13 dager over tiden. Jeg ønsker ikke for enhver pris å oppleve dette igjen da dette var mer avskrekkende enn KS. (må sies at det endte i full narkose etc) På UL tok jeg opp spørsmålet og fikk satt opp time der og da. jordmor hadde veldig forståelse for problemet og mente at vi skulle komme til enighet uten store vanskligheter.

Hei! Jeg ønsker heller ikke å oppleve en langdryg fødsel som ender i hastesnitt igjen. Fikk også som deg narkose, selv om jeg hadde epiduralgreiene i ryggen. Jeg fikk høre av jordmor at gutten min sannsynligvis satt skeivt i bekkenet, sikkert derfor sugekoppen ikke fikk feste. Det verste med hele opplevelesen var at jeg ikke fikk se gynekologen igjen - at han ikke forklarte hvorfor ting skjedde. Ikke ble jeg undersøkt heller på årsak.

Håper denne gynekologen er ok (vet at det ikke blir den samme som sist).

Supertea - jeg også orker ikke å høre skremselspropagada om keisersnitt. Jeg vil ha et ok svangerskap, der jeg slipper å ha mareritt, angst, søvnproblemer i de nærmeste mnd før babyen kommer.

Venter spent på post jeg nå - ble sendt brev tidlig denne uka- så det drøyer vel litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...