Gå til innhold

stellekommode eller vanlig kommode med badebalje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder for tiden på å diskutere hva vi skal kjøpe. Vi har badekar og jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for en vanlig kommode med stellematte og en badebalje. Tenkte å ha badebaljen i badekaret og så flytte babyen over på kommoden for stellet, men min mor mente at det ville bli veldig tungvindt, og argumenterte sterkt for stellekommode med badebalje under lokket. Selv tenker jeg at det kan bli litt søl av å bade babyen, slik at det renner nedover kommoden, i skuffene osv. Har også hørt at de badebaljene som er i stellekommoder fort blir for små. Noen som har erfaring på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt samme diskusjon gående, men har bestemt oss for å stelle på kommode og bade i balje. Så får man heller krype til korset (les: mamma) om det skulle bli så tungvint som det er blitt spådd å bli :)

Skrevet

Vi skal kjøpe balje med stativ fordi mannen min er høyere enn meg, og det vil bli for lavt for han å bade babyene når de kommer.

De stelleborda med balje i er jo så lave.

Skrevet

Jeg skal ha stellematte på vaskemaskin'a! Litt plassmangel på badet nemlig . . . . :-) stellekommode ville jeg ikke hatt pga fare for fuktskader i den . . .

Skrevet

Vi skal ha kommode (vanlig, ikke stellekommode) på soverommet med stellematte oppå, og stellebordet til Ikea på badet. Dette koster kun 195, tar lite plass, og så er det plass til en badebalje under. Badebaljen som Ikea har koster 60 kr. Vi har ikke badekar, så vi setter baljen på gulvet ved dusjen og skal bade ham der. Det går også an å bruke vasken til bading de første månedene.

Skrevet

jeg skal ha stellekomode med badekar inni. hadde d med forrige, og syntes d var veldig greit å ha alt på ett sted. :-)

Skrevet

Stellekommode med badekar i. Får jo stellekommoder i samme høyde som vanlige kommoder. Og så slipper jeg å gå ned på gulvet for å bade beibisen i egen balje.

Skrevet

Hei hei

Er helt enig med deg om dine tanker rundt dette. Badebaljene som er under lokket på stellekomodene er noe av det mest ubrukelige som er oppfunnet, hvertfall den typen som har en "seteform" som babyen liksom skal sitte i, -Hallooo, en baby kan sitte når den er ca 6 mnd, da plasker den som bare det i vannet. Så med mindre det er vannavstøtende klær du har tenkt å ha i komoden, ville jeg kjøpt en av de enklere badebaljene og hatt ved siden av...

Skrevet

Vi har stellekommode, og den er fantastisk:-) Veldig enkelt med det badekaret, men det er klart, det blir fort for lite. Men så lenge snella er så lita, er det veldig enkelt og praktisk med den kommoden, i tillegg til at man da har plass til klær i den,det kan jo bli en del skift i løpet av dagen, og da slipper man å løpe frem og tilbake på rommet hennes etter nytt rent tøy:-) Hun er nå 5 mnd, og den begynner å bli liten. Må nok investere i en balje å ha i dusjen, for hun plasker fælt. Vi investerte i en trekommode fra trekløver, så kommoden blir et kjempefint møbel på snuppas rom når vi er ferdig med bruk av stellebord. Har sett noen stellekommoder som har baljer som er grunnere enn den vi har. Den vi har er litt formet slik at babyen kan "sitte" i den, men det er liksom helt uaktuelt uansett, så et tips kan være å se etter et badekar som er mer baljeformet hvis det er viktig for deg å kunne bruke den lengre enn 5-6 mnd. Den har vært veldig praktisk for oss. Og det har aldri blitt søl nedover i kommoden, den er lagd slik at dette ikke skjer.

Lykke til med valget!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...