Gå til innhold

Bekkenløsning-pappa sykemeldt??

Anbefalte innlegg

Mitt andre svangerskap med bekkenløsning/låsning. Verre denne gangen. Har en sønn på ett år som jeg er alene med 14 dager av gangen siden mannen min jobber borte. Har i det siste fått veldig vondt og har problemer med å løfte, sitte på gulvet samt å gå i trapper, noe som skjer daglig i forhold til min sønn. Føler nå at det er vanskelig å ta seg godt nok av ham siden jeg har så vondt for å bevege meg innimellom.

Har studert litt på om mannen min da kan få sykemelding eller lignende for å være hjemme med meg en stund og hjelpe til?? Noen som vet, har opplevd det samme?? Regner jo med at jeg også må sykemeldes. Jobber bare 3 hver helg. Resten av familien vår kan ikke hjelpe til siden de har små barn og jobber for fullt. Må nok til med behandling, men må finne noe som hjelper først. Forrige svangerskap gikk jeg til fysio og trente i varmtvanns basseng. Dette hjalp ikke.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10963770-bekkenl%C3%B8sning-pappa-sykemeldt/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heei.. er i samme situvasjon som deg. og vi har prøvd å snakkt me lege,jordmor å nav om dette. Ingenting har hjulpet oss,Din mann kan snakke me sin arbeidsgiver om velferdspermisjon, men der er ikkje så mange jobber som har denne ordningen. Min samboer hadde ikkje den ordningen.Nå har han brukt opp di siste ferie dagene sine. håper virkelig d ordner seg. ingenting er verre enn å gå hjemme å ha vondt + føle seg som eg "dårlig" mor som ikkje kan sitte på gulve å leke med sin lille...

ja dette er norsk helsevesen på sitt beste eller skal en si verste...... !!!!

har opplevd akkurat det samme. eneste som nytter er at din sambo får seg en sykmelding med EGEN diagnose. hvis han ikke har en gem lege som han kan fortelle det som det er til, må han dikte opp noe som kvalifiserer han til sykmelding. helt forferdelig at en skal bli tvunget til å løse et slikt problem på denne måten, men helsevesenet gir deg ikke noe valg. selv har vi måttet bruke sykt barn/barnepasser dager for at mannen min kan være hjemme. resultatet av det er at vi får et kjempeproblem dan dagen sønnen vår skulle bli syk og vi trenger disse dagene. får bare krysse fingrene for at han holder seg frisk !!

god bedring !

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...