Gå til innhold

Hei til deg som kaller deg julispiren... se her litt

Anbefalte innlegg

Gikk det fint å få sykemelding så tidlig?? Jeg er og kjempe kvalm,men kaster ikke opp,men er nære på..Og er skikkelig sliten og trøtt..Har også plutselig kjempe vondt i hode og nedre del av ryggen..men aner ikke om det går ann å få bekkenløsning så tidlig..

Hilsen anonym 1

Fortsetter under...

Hei du,

Det gikk helt fint å få sykemelding så tidlig:) Jeg fortalte at jeg var konstant kvalm,trøtt og sliten, og at jeg var helt gåen etter en dag på arbeid. Jeg selv nevnte ikke sykemelding, men legen sa at jeg skulle være sykemeldt i minst tre uker, og måtte bare ringe om jeg trengte å forlenge den. Jeg fortalte også situasjonen til sjefen min, som var veldig forståelig. Legen var veldig bestemt på at jeg ikke måtte slite meg ut, og tenke på at det ikke bare var meg, men også ta vare på babyen:) Det er lettere å gå hjemme når det er for en god sak:) Som du beskriver symtomene dine, ville jeg ha kontaktet legen din om jeg var deg. Når det gjelder bekkenløsning, så er jeg usikker på om du kan få det så tidlig, men tror at det kan være en beskjed fra kroppen din om å ta det litt mer med ro:)Lykke til og håper det ordner seg:)Hvor langt på vei er du? Jeg er 5+2.

Hei!

(Du spurte egentlig ikke meg, men kan si hva legen sa til meg.

For meg var dette en tankevekker. Barnet er faktisk viktigere enn å presse seg igjennom en dag på jobb.)

Jeg gikk til legen for å få noen råd som kanskje virket mot kvalmen, da jeg har vært veldig dårlig ei stund nå. Jeg spute om hva jeg kunne ta og hvilken doser uten å skade barnet, slik at jeg kunne klare å gjennomføre en dag på jobb. Nevnte ikke sykemelding med et ord selv.

De tok ultralyd for å se at jeg ikke var gravid utenfor livmor etc med en gang. Dette for å utelukke at det var noe "fysisk" som gjorde at jeg var så dårlig. Jeg ble sykemeldt en uke nå, med beskjed om å møte hos legen den dagen sykemeldingen min går ut for ny vurdering. Så lenge jeg var kvalm og hadde vondt (har smerter på høyre side, helt nederst i magen) skulle jeg ta det helt med ro, og ikke stresse med noen ting. Hvis man stresset og presset kroppen nå, da den var i så store forandringer var det en viss sjanse for at det kunne gå galt.

Jeg måtte tenke 100 % på meg selv, som igjen ville være det beste for barnet. Ro, hvile og spise sunt og næringsrikt var det beste vi kunne gjøre både for oss selv og barnet!

Hei

Takk for svar..Skal til legen neste onsdag..Hadde time for noe annet så eg hørre med an då..Fortella an koss det e..Har mista ein gong før,men har og ei lida tulla på snart to,så trenge mammaen sin når eg komme heim fra jobb..Og issje ein sånn mamme hu hadde i går så låg på sofaen heile veien..Når eg venta hu va eg issje sygemelde før den siste mnd før permisjonen starta..Så det e litt av ein forandring..Kansje det e ein gutt denne gong..Har aldri vore så trøtt som eg e nå,vil bare sova..Eg e bare 4+4 på vei så det e issje så langt..Men har et veldig mannsdominerende yrke med masse tunge løft og mye støy og støv..Hjelpe issje akkurat på håve verken..

Anonym 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...