Gå til innhold

hvordan

Anbefalte innlegg

Skrevet

-vet jeg om det er mer melk. ammet i to timer og ungen søker og vil kun suge, skriker når kommer av

- vet jeg om hun får nok. hun har bleier, men ammer ikke så ofte 4 timer, og ca en halvtime i slengen

er på kanten til gul, men slapp lys

- vite at dette ikke bærer galt avsteds

- et en om brystet er fullt opp igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange spørsmål og en del utfyllende detaljer trenger jeg og noe kan jeg svare på nå.

Barnets alder, vektoppgang så langt (ukentlig), er på kanten gul, mener du urinen? Hvordan er avføringen? Er du sikker på at sugetaket er godt? Er det to timer amming på kveld du mener? (for det er ikke uvanlig). Hvor mange ganger i døgnet dier barnet?

5+ gode våte bleier per dag pluss en vektoppgang mellom 120-220 i uka er bra for spedbarn, da vet du at dette er bra!

Brystet fylles 40% etter en time, 70% etter to timer og 90% etter tre. Gjør matten og du ser at man får mer melk totalt ved å amme ofte! Tømmes brystet ofte får du mer melk også. Spreng betyr lite for hvor mye melk man har, spreng fører faktisk til at melka reduseres (kroppen blir fortalt at det er for mye melk). Om puppene føles som lapper betyr det ikke at det ikke er melk der!

Skrevet

4 dager gammel. melkeproduksjonen ikke kommet i gang, har råmelk, med gul mente jeg tendens til gulsott.

sist ble det flaske og pumping ettersom barnet ikke var frisk, men melkeproduksjonen var bedre, da hadde jeg også spreng, det kom melk ut. nå kjennes puppene normale, det er litt sårt og ømt, men hun spiser jo, og besjer og alt dette. men sist ble hun aldri fornøyd.

går litt bedre nå. jordmor kommer i morgen, håper det blir bedre da. for et styr. takker for svar :-)

Skrevet

Melka kommer nok snart. Legg barnet til minst hver tredje time, gjerne hver andre! 8-12 ganger i døgnet. Når den ordentlige melka kommer så merker du det ja, du våkner med kokosnøtter. Gå til hs i dag (om du er hjemme og ikke på sykehuset enda) og vei baby, de skal ikke ned mer enn en viss vektprosent. Pumpe gjerne om baby sover, og gi den melka med kopp (shotglass er veldig greit faktisk!) Jada, selv om det "bare" er råmelk som kommer ut.

Hvordan er renselsen? Lik som sist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...