Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Ja, da var turen til ortopeden unnagjort. Jenta mi fikk påvist lettgradig HD på høyre side. Var i grunnen forberedt på dette etter samtalen med lege på helsestasjonen i forrige uke. Men vi visste jo ikke hvilken grad det var snakk om og hva slags behandling de ville gi henne. Det blir skinne (ortose) i ca. tre mnd. Legen regnet da med at i løpet av denne tiden ville alt være i orden. Men jeg har ikke, av den grunn, lagt bort tanken om å ta kontakt med manuellterapeut. Skal ringe dit en av de nærmeste dagene. Har fått med både røntgenbilde og epikrise fra sykehuset sånn at jeg har noe å vise til da jeg kontakter manuellterapeut. Spurte legen litt forsiktig i dag om han hadde noe kjennskap om bruk av manuellterapeut i behandling av HD. Han hadde hørt om det og han nevnte at endel av de tingene de gjør har god effekt på HD-barn, men han kunne/ville jo ikke anbefale dette til sine pasienter. Ville ikke skrive en henvisning, engang... En av grunnene til at han ikke kunne hevise/anbefale manuellterapeut var at legene ikke vet nok om hva de gjør som har god effekt på HD-barn. De vet at det hjelper, men ikke hvorfor det hjelper. Men han var positiv til å bruke manuellterapeut i kombinasjon med bruk av skinne. Nevnte også dette med KISS i forhold til HD. Dette hadde han liten kjennskap til, at KISS og HD kunne opptre sammen og at det kunne være en viss sammenheng der. Ble alikevel henvist til barnelege for sjekk av nakke med tanke på event KISS. Så sånn er ståa med oss nå. Synes det var litt kjipt å få denne beskjeden om at jenta vår har HD, men trøster meg med at det kunne ha vært så mye verre. Også er det jo "bare" lettgradig HD. Så jeg ser nå egentlig bare frem til å start med behandling, uansett hva det måtte bli, og bare bli ferdig med det. Men er et noe jeg lurer på under veis "caller" jeg på en av dere igjen, jeg:-) Ok? Tusen takk for hjelpa så langt. Mvh
clio Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Det er bare å rope på hjelp, er ikke her så ofte lenger, men jeg sjekker regelmessig uansett. 1-2 ganger i uka. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå