Kjempeglad mamma Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Leser på et innlegg her at flere har strevd med testingen, join the club.... kjempefrustrerende!!!! Mener ikke å være noen bedreviter, men det kan være lurt å investere i de digitale testene fra Clearblue - der er det omtrent umulig å ta feil. De koster riktignok litt, men hva er de kronene når man likevel bruker tusenvis hver måned på flyreiser og inseminasjoner...
Sota Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg henger meg på denne og har du ganske regelmessige sykluser så vil du etter hvert kjenne kroppen såpass mye at du ikke trenger mange tester for å finne EL. Jeg slet veldig med strips, men hadde ingen problemer med å finne EL med digitale tester. Husk forresten også at det er veldig store prisforskjeller på EL testene på de forskjellige apotekene. Jeg har opplevd å måtte betale over kr 350,- , men vanligvis er de litt billigere. Billigst har jeg funnet det på http://www.billige-tester.no/ og de sender de raskt ut også.
Tjorven1 Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg tar det her, så kan evt. alle se som kan få/har problemer med dem se, og komentere. I bruksanvisningen står det at: Kontroll testen skal ha en råd strek, når eggløsning er på vei skal en råd strek komme opp i testvinduet. også står det helt tydelig og tegnet: Teststreken skal være like rød eller rødere enn kontrollstreken. Jeg testet fra tirsdag, lørdag var dagen i følge kalkulatoren her. Hver morgen og kveld, kom det kun opp en rød strek. Fredag kveld kom det endelig opp en strek i testvinduet, men ikke like rød eller rødere enn i kontrollvinduet. Så jeg la meg, med håp at det slo ut om morgenen etter... og her begynner jeg å bli litt utolmodig... Morgenen etter er streken ennå kraftigere... men ikke kraftig nok... Jeg får naboens gammle tester også (en annen type), den slår ikke ut. Prøver igjen på ettermiddagen, da er streken nesten borte på mine tester. Og på naboens slår den ut, men ikke i nærheten av hva den skal i følge bruksanvisningen. Da ringer jeg min farmasøyt mor, som sier hun ikke kan noe om dem, men hun sjekker med 2 andre, som heller ikke kan noe om dem. Jeg resier på to apotek der kan de heler ingen ting om dem... Håpløst.. I mellomtiden får jeg brystspreng.. noe jeg alltid får ved eggløsning, så da var den igang, og det var for sent. Grrr... Men som leger, og mor har sagt er at tester man negativ i flere dager, og så slår den ut, har man en forandring i hormonene. På Stork sa de at dette var veldig vanlig, at det er derfor man skal bruke og teste de ut i noen mnd før. Jeg tror jo det hadde hjulpet med en litt mindre bastant bruksanvisning. Men jeg har snakket med en annen som slet med disse testene, hun hadde 5 forsøk på Stork, og den 6 gangen gikk hun til Dr. Trolle (majorstu klinikken/Oslo), og fikk hjelp av han til å finne idielt tidspunkt via UL, noe de andre klinikkene i DK tilbyr, de som er legestyrt. Dette fungerte og hun ble gravid. Så jeg skal til Dr.Trolle i morgen, håper han kan hjelpe meg så sjansen er større. Men i følge mamma, kan kvinner hoppe over eggløsning noen mnd. Men kanskje dere også skulle tatt dere en tur til han? Han er privat, og det koster kr. 1.200,- Håper du fikk litt info nå. Lykke til! Jeg har desutten klaget til produsenten.. Nok av kvinnelige ansatte på apotek som kan teste ut testene :-) Tjorven1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå