Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Har ei ganske god venninne som jeg fikk i fjord. Vi har gått mye sammen, og hun er ei kjempejente. Hun hadde bursdag i mars, og hadde stor feiring med venner. jeg kom jo såklart, og ga en realt dyr gave til hva jeg mener er dyrt da... Min bursdag var i juni.... Hun glemte å ringe å gratulere meg, og da jeg minte henne på det beklaget hun jo, men jeg fikk ingen gave.... nå er det jul, og jeg kjøpte jo gave til henne. Hintet litt om gavebytting, men det virker ikke som om jeg får noen gave derfra til jul heller... bare litt med formuleringen hennes å gjøre... vet at jula handler om å gi og alt det der... men hadde ikke dere blitt litt skuffet da? Julegaven gjorde jeg BILLIG for å se om det hadde noe med økonomi å gjøre....men... ser ikke slik ut.... hmmm
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Jeg ville blitt skuffa ja:s for jeg elsker gaver:D
Gjest Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Blandt mine beste venninner så gir vi hverandre bursdag og julegaver. Andre venner gir vi ingenting, hvis vi ikke er invitert i selskap. Julegaver er uaktuellt. Julegaver burde man avtale, synes jeg. Ser ikke problemet i å spørre rett ut egentlig ) Men hvis man uansett gir en ting som koster veldig lite, så gjør man det, og så gir man ikke noe året etter hvis du ikke får noe tilbake i år.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Det som er litt kjipt er at vi hadde jo egentlig avtalt julegaver for en liten stund siden :-/ men det tviler jeg på at det blir
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Men da venter du og ser om hun kommer med gave til deg, i så fall har du din liggende og kan gi henne en tilbake! om hun ikke kommer, så får du ta gaven som en litengave til deg selv! :-) Jeg og mine gode venninner gir både bursdags- og julegaver! Men orker ikke å kjøpe smågaver (jul) til halvgode venninner, da bruker jeg heller de pengene på venninnene mine som jeg setter mest pris på! Men om jeg blir bedt i bursdag, har jeg alltid med gave, samme hvor nær eller fjern venninne det er snakk om! :-)
*Vetlis* Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Nå vet ikke jeg hvordan hennes situasjon er, men selv liker jeg faktisk ikke den gavebyttingen. Med unntak av min beste venninne, fordi det alltid har vært sånn. Misforstå meg rett, jeg som alle andre er glad i gaver. Men jeg har så utrolig mange å kjøpe til!!!!! Å jeg orker ikke å kjøpe til alle som synes vi skal bytte gaver til jul. Jeg sier det som det er, at jeg heller vil prioritere familie og fadderbarn. Kjipt å måtte forsake dine egne unger fordi det kommer 10 venninner som plutselig skal bytte gaver. Å det er faktisk ca 10 stk som skal det hehe! Hvis du sier i fra at det er en liten eller billig gave er det en ting, men er litt surt når du får et smykke av venninna di og gir noe rimelig tilbake, eller omvendt, for da vil den andre parten bare føle seg dum. Jeg byttet alltid gaver med venninner før, men når de får barn og du får barn osv... så baller det seg fort på! Jeg har 8 fadder barn , snart 3 barn, masse søsken og svigerfamilie og 5 nevøer... Blir utrolig mye gaver!!!!!! Så jeg blir mere skuffet, eller grepet av panikk når noen kommer md gaver :-D
gladmage Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Du ble jo innvitert på feiring av dagen, da er det jo vanlig att enn tar med seg gave. Ettersom jeg skjønner så holdt ikke du noe selskap og da kan du vel heller ikke forvente å få presang. Dersom dette ikke er en tradisjon mellom gode venner...
Smellt P. Tjukka Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Sånn er det i venninnegjengen min ! Hvis man arrangerer selskap / fest får man gave , ellers ikke ;-) Helt greit syns jeg ! Julegave gir vi heller ikke ... Og det er ikke fordi vi ikke har råd , men fordi sånn er det blitt ! Og jeg er glad jeg slipper å kjøpe flere gaver enn jeg allerede gjør ...
~Roskva~ Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Jeg gidder sjelden bli fornærmet over denslags, jeg :-) Det er så mange å gi julegaver til som det er, så noen med noen av vennene mine har den der julegave-byttinga bare gått over av seg selv, uten noen klare avtaler den ene eller den andre veien. Hvis venninnen din ikke gir deg gaver til bursdag og jul, så synes jeg ikke du trenger å bli fornærmet. Bare slutt å gi henne gaver også, stille og uten å gjøre noe nummer ut av det. ( Er man invitert i bursdagsselskap er det noe annet, da bør man stille med en liten gave, synes jeg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå