Gå til innhold

Lite med 3.4mm når jeg er 6+1?

Anbefalte innlegg

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Var på UL idag. Så et søtt lite bankende hjerte. Dunket som bare det:)

Men det bekymret meg litt at det bare var 3,4mm. Hmm.. Hun sa ikke noe spesielt om det da... Det står jo på alle sider at det skal være mellom 4 og 8mm. Hmm.. Noen steder står det tilogmed 5mm. Blir bekymra!! Og jeg vet at jeg ikke er noe kortere på vei enn 6+0 iallefall. Har regnet med at jeg var 6+5 helt til idag.

Noen som har opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:-) Jeg var på UL 6+5 og da var fosteret 4,3 mm. Var og redd det var lite men gyn sa at det viktigste så tidlig var at hjertet slo. Var bekymret allikevel. Var på UL i dag 8+5 og fosteret var over 17mm, helt etter hva det skal være. Så tror nok ikke du trenger å bekymre deg. Veksten er forskjellig fra kvinne til kvinne i svangerskapet. Lykke til:-) Du har sett hjertet slå så alt er nok i skjønneste orden;-)

Skrevet

Hei hei=)

Gyn sa til meg at embryoet vokser i rykk og napp, slik barn utenfor magen også gjør=) Var på UL i uke 6, og da ble erten målt til 5mm. Uke 7 var den vokst til 10 mm.. Vokser i rykk og napp=)

Håper du koser deg med graviditeten og ikke bekymrer deg så mye=) Snakker av erfaring=) Nettopp begynt å kose meg, er i dag 7+5=) Vært veldig bekymret, men over det nu=)

Skrevet

Hei!

Kan jeg spørre dere hvorfor dere har vært på UL?

Har hatt 3 svangerskap tidligere og ikke vært på UL før uke 18.

Er 6+0 idag.

godt å høre at det står bra til med de små livene deres!

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Jeg får ekstra oppfølging fordi jeg har hatt ma og sa før. Derfor jeg får tidlig UL.

Til dere andre som har svart meg, så var det betryggende å høre at dere har opplevd lignende. Jeg får bare å vente å se hvor mye det har vokst til neste gang. Gleder meg:)

Skrevet

Tro du kan ta det helt med ro. Når jeg var på UL i uke 6 var mine to små nurk i magen ikke mer enn ca 1,5-2 mm og to uker senere var de 13,5 og 13,9 mm. Litt annerledes når det er to men tror det er veldig vanskelig å måle riktig når de er så små. Min lege sa i hvert fall inget om at de var veldig små når jeg var der i uke 6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...