Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Var på UL idag. Så et søtt lite bankende hjerte. Dunket som bare det:) Men det bekymret meg litt at det bare var 3,4mm. Hmm.. Hun sa ikke noe spesielt om det da... Det står jo på alle sider at det skal være mellom 4 og 8mm. Hmm.. Noen steder står det tilogmed 5mm. Blir bekymra!! Og jeg vet at jeg ikke er noe kortere på vei enn 6+0 iallefall. Har regnet med at jeg var 6+5 helt til idag. Noen som har opplevd lignende??
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Heia:-) Jeg var på UL 6+5 og da var fosteret 4,3 mm. Var og redd det var lite men gyn sa at det viktigste så tidlig var at hjertet slo. Var bekymret allikevel. Var på UL i dag 8+5 og fosteret var over 17mm, helt etter hva det skal være. Så tror nok ikke du trenger å bekymre deg. Veksten er forskjellig fra kvinne til kvinne i svangerskapet. Lykke til:-) Du har sett hjertet slå så alt er nok i skjønneste orden;-)
AS og lillemor=) Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Hei hei=) Gyn sa til meg at embryoet vokser i rykk og napp, slik barn utenfor magen også gjør=) Var på UL i uke 6, og da ble erten målt til 5mm. Uke 7 var den vokst til 10 mm.. Vokser i rykk og napp=) Håper du koser deg med graviditeten og ikke bekymrer deg så mye=) Snakker av erfaring=) Nettopp begynt å kose meg, er i dag 7+5=) Vært veldig bekymret, men over det nu=)
reekleim *fødeklar* Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Hei! Kan jeg spørre dere hvorfor dere har vært på UL? Har hatt 3 svangerskap tidligere og ikke vært på UL før uke 18. Er 6+0 idag. godt å høre at det står bra til med de små livene deres!
Gjest mooby*Sommerbaby* Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg får ekstra oppfølging fordi jeg har hatt ma og sa før. Derfor jeg får tidlig UL. Til dere andre som har svart meg, så var det betryggende å høre at dere har opplevd lignende. Jeg får bare å vente å se hvor mye det har vokst til neste gang. Gleder meg:)
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Tro du kan ta det helt med ro. Når jeg var på UL i uke 6 var mine to små nurk i magen ikke mer enn ca 1,5-2 mm og to uker senere var de 13,5 og 13,9 mm. Litt annerledes når det er to men tror det er veldig vanskelig å måle riktig når de er så små. Min lege sa i hvert fall inget om at de var veldig små når jeg var der i uke 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå