pablo Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jenten mi er 5 dager gammel...og jeg er redd for brystbetennelse. Bare noe jeg har fått i hoder. Teit...Isted ammet jeg fra det ene brystet og hun sovnet.Så ut som hun var veldig fornøyd for hun har sovet nå i noen timer. Veldig klar for å få tømt det andre nå kjenner jeg. Er det noen som vet? sukk...kanskje jeg må prøve å ikke henge meg så mye opp i dette, hadde jo heller ikke noe med første, men det er 10 år siden
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 jenta mi trekker seg fra når d er tomt eller så blir hun irritert om d ikke kommer nok... brystet er aldri heeelt tomt, d kommer alltid litt=)
pablo Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 å....ja får håpe det var riktig det jeg gjorde nå da, hun slapp brystet så ganske mett ut.....takk
Mamma TB Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 jeg har en to uker gammel baby.og jeg har vert akuratt lik deg veldig hysterisk og redd for brystbennelse!jeg har gradvis begynt å roe meg men tanken er dr endå....håper virkelig ikke jeg får det!er det lett å kjenne på at det nermer seg en brystbetennelse?kan det stoppes før d blir sjikkelig gale?
Labbetøs Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Så lenge brystet er mykt og ikke vondt etter amming så går det stortsett bra. Dersom det fremdeles er ømme litt harde partier i brystet etter amming må varsellampa begynne å lyse. Dersom du ammer bare en pupp i gangen, så pass på å amm annen hver pupp. Sett en klipe på BHn eller noe slikt, og bytt side på klipa når du ammer. Du får en forvarsel med ømme og "harde" partier (kan også være hele) brystet før du får brystbetennelse, og så lenge du er obs på det da så får du rettet det før det går for langt. Dette er noe som kan være greit å ha bak øret, men det er ikke noe du trenger å bekymre deg mye for. Det går helt fint for de aller fleste. Etterhvert går nok (som oftest) melkemengden litt ned, slik at barnet tømmer begge brystene ti de fleste amminger (mange føler da at de "mister melka"). Den verste sprengen gir seg etter noen uker. Men ikke hvil på lauvbæra dersom du er sprengt og det begynner å bli vondt. Da bør du amme, håndmelke eller pumpe ut litt til den verste sprengen gir seg. Ikke gå med spreng over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå