Gå til innhold

Når fortelle det til storebror?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i min 8 uke nå og har en sønn på 4 år. Vi er veldig usikre på når vi skal fortelle han det. Det er jo så lenge til... Men jeg er veldig dårlig og han merker jo at det skjer noe i heimen. Han er stadig på overnatting hos besteforeldre og far gjør det meste. Mamma er hjemme og i dårlig form idag asså... Kan det være lurt å fortelle han det? Noen med erfaring. Om vi venter 1 måned til vil det ikke synes på meg uansett da jeg går ned i vekt.... Så veldig usikker på alt dette.

Takker for svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje like greit å vente med å fortelle til det vises litt? Gjør det jo enklere å forstå da.. Men dem har en evne til å forstå at noe er på gang, så det kan hende det er like greit å fortelle...

Hehe, nå kom du egentlig like langt ikke sant?

Skrevet

Jeg fortalte det da jeg var ca 8 uker til mine barn. -de er 2,4,6,7,9 og 10 år.

Jeg valgte å fortelle det fordi jeg hadde begynt å få tydelig mage, og jeg ville være sikker på at de fikk vite det fra meg fremfor nysgjerrig nabosladder:) Det var godt å få sagt det, og ungene ble kjempeglade. Nå i ettertid har de værtveldig skjønne og hjelpsomme. Vi snakket også om at det ikke er alltid babyene bestemmer seg for å komme likevel, og noen ganger ombestemmer de seg. (forklarte nærmere for de store.) Jeg har vært gjennom en sa før, og det vet de. Er glad jeg sa det til dem, de syns det var deilig å bli tatt med i beregningen:)

Skrevet

Jeg fortalte det når jeg var 8 uker på vei, han er storebror fra før, for faren hans har fått et barn til. Sønnen min sa bare åja, så fortsatte han å leke... Men nå så kommer han stadig bort å skal kose med babyen. :-)

Skrevet

Sønnen min er forresten akkurat blitt 5 år, denne mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...