Gå til innhold

Det er veldig mange......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig mange her inne som har tatt ul veldig tidlig.

Hvor tar dere det ,hos legen eller på sykehuset ?Og hvorfor tar dere det?Det er jo ikke vanlig og ta det før uke 18.

Bare lurer.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som har hatt tidlig ul har fått det etter aborter eller blødninger i svangerskapet.

Selv har jeg mistet 2 ganger i år og har hatt blødning så da får jeg ekstra oppfølging.

Innen uke 12 har jeg da vært på 3 ul,veldig kjekt og beroligende synes jeg.

Skrevet

Jeg skal ta privat UL hos en jordmor som tar imot gravide hver onsdag.

Koster litt, men hun har 3D og vi skal bruke bildene til julegave til de som blir besteforeldre. Det er vår måte å fortelle det på. og UL blir i uke 12. Det er årsaken til at vi skal ta tildlig UL...

Bonusen blir jo å få se nurket der inne:) Er jo litt lenge å vente til uke 18, også er det kjekt for han som skal bli pappa slik at det blir mere virkelig for han og! Gleder oss veldig!

Jeg håper alle andre gravide som vil ha ekstra UL også velger å gå til private... Har intrykk av at det er noen som "faker" seg til ekstra UL slik at de som virkelig trenger ekstra oppføling pga at de har blødninger eller har mistet før ikke så lett kommer til....

Skrevet

kan jeg få ta ultralyd nå i uke 11? jeg har ikke hatt blødninger eller noe, når dere sier abort mener dere spontanabort da, jeg hadde selv en abort for 2 år siden, er det større sjanse for å miste da?

Skrevet

Jeg fikk UL tidlig fordi jeg blødde en del og er generelt veldig redd for å miste etter å ha mistet flere ganger og prøvd veldig lenge nå.. Ellers hadde jeg nok ventet til uke 18 som vanlig.. :) Men var veldig ok å få de to timene, i går fikk jeg se et bitte lite fosteranlegg som sparket med armer og ben og hjertet som slo.. Så nå tør jeg håpe. .

Det var nå iallefall derfor jeg fikk da! :)

Skrevet

Ok.:)Jeg gikk selv til privat ul med førstemann i uke 13 pga mistanke om tvillinger.Men det var bare en ,men vi så kjønnet helt tydelig::)Denne gangen jeg har hatt litt blødninger og er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei ,har vært hos legen min og hun vil ikke gjøre noe før jeg er 12 uker .Hun tror jeg er ca 7 uker,men jeg er ikke sikker.Har så lyst til og ta ul ,men har ikke råd nå ,så jeg må vel vente...Uff ble litt langt dette innlegget.

Skrevet

Det finnes private klinikker som har avtale med trygdekontoret, da betaler du kun egenandel.

Skrevet

Vet du hvilkene det er (om noen er i Oslo.)?

Skrevet

Vi skal på tidlig ultralyd pga sykdom i barnets fars familie.. hmm... joda ble riktig det:p

Og siden jeg er bekymret pga det, får vi tidlig ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...