Gå til innhold

Barn med feber skal ikke ha paracet, men bades i kaldt vann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med paracet kan de få leverskader, så svigermor mener at jeg skal bade jenta mi i kaldt vann om hun blir for varm! Jeg er totalt uenig selvfølgelig! Unger med 40 i feber skal ikke bade! Hva mener dere? Har jeg eller svigermor rett?

Skrevet

Ungene kan fint bades i lunket vann for å få ned feberen, men ikke i kaldt vann da....stakkars.

Skrevet

Jeg mener svigermoren din ikke har peiling. De kan ikke få leverskader med vanlig dosering av Paracet i den styrken som er beregenet på deres alder/vekt.

Skrevet

Forresten, når det gjelder bading så er det helt ok så lenge barnet er i form til det.

Skrevet

Å ha et umedisinert feberbarn i kaldt vann kan faktisk gjøre mer skade. fra http://www.askdrsears.com/html/8/t082100.asp

Lukewarm bath and cool washcloth – this can help get a fever down fast, especially if it is high, but only use along with, not instead of fever lowing medication.

Skrevet

Hun får jo bare paracet når hun har høy feber også. Ikke hver dag.. Hmf!

Skrevet

Vel... Kan du ikke teste den metoden neste gang svigermor ligger i influensa, da? Hun fortjener virkelig det. Bruk paracet du:)

Skrevet

Barn med feber kan godt kjøles ned med lunket bad eller kald klut over kroppen, fordi vannet hjelper kroppen med å tape varme. Men paracet vil normalt i anbefalte doser ikke gi leverskader, så jeg hadde ikke vært redd for å gi det heller! hadde kanskje gjort begge deler om feberen hadde plaga barnet mitt

Skrevet

Hihihi.. Veeeldig bra, Prækes! Hun er faktisk ikke i form selv.. Fniiis..

Skrevet

Når en høyfebril svigermor nedsenkes i kaldt vann tilsvarer mengden av fy-ord størrelsen på arveløsheten - fritt etter Arkimedes.

Skrevet

Jeg tørker henne med fuktig klut, men å kaste ungen i isbad er ikke noe jeg føler for akkurat..

Skrevet

Jeg har to barn som ofte har hatt litt feber. Jeg har aldri gitt dem kaldt bad når de har hatt feber. Har ventet med bading til feberen har roet seg noe. Har alltid gitt paracet ved temp på 39 eller høyere. Paracet anbefales også av leger, og er ikke skadelig ved normal dosering. Men det er nok lurt å ikke kle på barna for mye når de har feber da. Er feberen så høy at barnet står i fare for å få feberkramper, og den ikke går fort nok ned med paracet, kan det vel hende det kan hjelpe med et lunkent bad kanskje..

Skrevet

Har ihvertfall ikke dårlig samvittighet for å gi barna mine en paracet om dem har feber jeg. Kan bare forestille meg det ramaskriket det hadde blitt om jeg hadde badet ett feberhett barn i kaldt vann:-(((((

Har prøvd med normal temp en gang, og ungen holdt på å fryse ihjel, ihvertfall ifølge seg selv.

Hvem som har mest rett aner jeg ikke, men er ikke skadelig med en paracet i ny og ne.

Skrevet

Jeg måtte dusje min febersyke datter en gang pga oppkast. Det var ikke noen OK opplevelse. Syke barn har ikke noe i vann å gjøre, bortsett hvis det er tvingende nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...