Gå til innhold

Jeg har ammet i 5 dager å fått den store kulen under armen, noen som vet om man hvner der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir glad for alt av svar:o)

Fortsetter under...

Skrevet

man kan ha melkekjertler som ligger i armhulen også, så det er nok bare det!

Skrevet

Det er ikke en melkekjertel da? Du bør prøve å massere den opp når han ammer, evt pumpe deg og massere litt. Hvis du legger han i tvillingleie, så vil haken hans stimulere den andre siden på brystet enn han pleier. Blir fort klumper den første tiden, husk å bruke ullinnlegg og aldri fryse. Lurt å bruke ulltrøyer også, tro meg, du vil ikke ha brystbetennelse.

Skrevet

Hvis du barberer deg under armene så kan det hende at du kun har fått en svært så betent hårsekk, fylt av puss. Er den sår?

Hvis den bare er hard og ikke forsvinner hadde jeg sjekket den hos lege.

Skrevet

www.ammehjelpen.no tar for seg det meste om amming, de har også ammehjelpere dersom man har problemer av praktisk art. Ellers kan barselpoliklinikk se på sånt.

Skrevet

Kan vi ha melkekjertler i armhulene!? Den var ny for meg :-D Hi hi man lærer noe nytt hver dag.

Annonse

Skrevet

vi har også lymfekjertler under armen...fikk selv en klump under armen av å amme....men da var det muskelen som hadde gått i vranglås....

Skrevet

Takk for alle svar, den er ikke vond å ikke sår. Lurt å gå til lege uansett kanskje. Tenker på kreft osv huff. Men ammehjelpen.no skal jeg gå å se på sida om jeg finner noe.

Skrevet

Var hos legen, skal ta celleprøve for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg fikk også en diger klump under armen på cirka samme tid som deg. Sjekket med legen,og det var bare en melkekjertel som hadde hovnet opp. Som noen skrev over må du prøve og massere den lett når du ammer,så løser den seg opp etter noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...