Gå til innhold

Benjamin og Nikolas er født!

chiquitita

Anbefalte innlegg

De hadde ikke tid til å vente til 13. februar disse to guttene våre...13. november, altså i uke 27 kom de til verden - i en forrykende fart. Heldigvis gikk alt fint og de ser ut til å være friske og fine gutter. Benjamin var 1150 g og Nikolas 1160, begge 36 cm lange. Nå har de selvsagt gått litt ned i vekt, men puster fint, får mammas gode melk og ligger trygt og godt i kuvøsene sine på nyfødtavdelingen (Haukeland sykehus) for å vose seg store og sterke nok til å reise hjem. Det er mange uker til enda, men det er allerede fantastisk å være tvillingmamma. Er så stolt av de bittesmå nurkene våre!

Fortsetter under...

Nå ble jeg helt rar til mote, er selv i begynnelsen av 27. uke. Først og fremst vil jeg selvfølgelig gratulere deg hjertelig med guttene. Men hvorfor var de så store? Hvis de ble født i 27. uke skulle de statistisk sett veid ca 900 gram!! Vanvittig bra, når de først ble født så mye for tidlig. Eller var det din 27. uke? Hadde bare nettop lest om utviklingen, og fikk så sjokk når jeg leste innlegget ditt, hadde liksom aldri trodd at mine kunne ha blitt født nå og klare seg såpass bra. Håper alt går bra videre for dere. Lykke lykke til!!!!

Mente absolutt ikke å bekymer alle dere andre...! Og det går veldig bra med guttene, så det er ikke verdens undergang å føde premature barn!

Var på dagen 27 uker på vei faktisk.(Er ivf-barn, så terminen var jo helt sikker.) Legene mente de har hatt det veldig godt i magen, siden de var så store og er så modne i utviklingen. Så godt var det! I tillegg fikk lungemodningssprøyta tid til å virke i 5 timer på føden, så det er jo bedre enn ingenting...

De kom veldig plutselig. Hadde litt vonde kynnere et døgn før fødsel, gikk til gynekologen min bare for å sjekke, og da hadde jeg så og si full åpning og var like før vannet gikk... Men det roet seg litt på fødestua, så vi fikk 5 timer på å innstille oss på at det faktsik ble fødsel den dagen... Ble tatt med hastekeisersnitt pga morkakeløsning, så litt dramatikk var det, men utfallet ble bra! Vi føler veldig sterkt at Gud har hatt en finger med i spillet..!

De puster begge fint selv nå, trenger ikke ekstra oksygen heller. Den ene har faktisk begynt å gå opp i vekt allerede, så mammas kraftdråper ser ut til å være god føde.

Hvis noen spør meg om når man skal pakke bagen så er svaret 3 mnd før termin...:-)

Mange Gratulasjoner !!Såå fint å høre att det kan gå veldig fint å føde for tidl.Dette er noe som bekymrer meg veldig,siden jeg bærer på 3 små nurk.Og sykehuset jeg ska til er 3 timer unna.Og att de puster selv å legger på seg er supert!

Kos deg med de små,jeg tror også att han der oppe har en finger med i spillet,jeg ber hver kveld en liten bønn om att allt ska gå bra m mine fremover :)

Det er godt og gir meg styrke,Lykke til videre:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...