Guttemamma75 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Er i uke 12 nå og har fått målt alt for høyt blodtrykk.. Høyeste måling var 140/100 mens de andre målingene lå på 123-30/100... Har tidligere fått målt litt forhøyet blodtrykk (90- 95 i undertrykk) men det har alltid normalisert seg av seg selv.. Skal tilbake til legen om noen dager og måle på nytt og må da begynne på blodtrykkssenkende medisiner om trykket fortsatt er høyt... Noen som har erfaring med dette?? Kan jeg regne med at trykket vil synke eller stige i løpet av svangerskapet??? Hvilke medisiner brukes og hva er evt bivirkningene av dette? Er det forhøyet risiko for svangerskapsforgiftning??
MC81 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Har selv for høyt blodtrykk, men får ingenting for det. Har vært på utredning og innlagt til observasjon for det en gang og skal til ny utredning på mandag! Blodtrykket mitt har vært jevnt stigende hele svangerskapet, har hatt spor av proteiner i urinen, hodepine, kvalm og trøtt. Så for min del er de redde for svangerskapsforgiftning. Har du bare høyt blodtrykk, er det mulig du får noen blodtrykksdempende tabletter. Ellers så kan jeg si at jeg går til kontroll 2 ganger i uken og skal ha kontroll på sykehuset hver 10 - 14 dag! Men det positive er jo at man får ekstra ultralyd, og får se nurket oftere enn normalt!! Lykke til, kommer sikkert til å gå bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå