Gå til innhold

Kan man få keisersnitt om fødselen ikke kommer skikkelig igang?

Anbefalte innlegg

Jeg vil i prinsippet føde "vanlig" men har nå hatt maserier i 13 timer og fått beskjed om å være hjemme og slappe av... noe som ikke er særlig lett med de smertene. Jordmora sa også at jeg måtte smøre meg med tålmodighet, åpning er 3 cm og det kan det godt være i to uker til. Termin er imorgen. Nå sitter jeg å lurer på hvor lenge det er greit å vente, blir jo veldig sliten også. Vet ikke om jeg har krefter til å føde når det først setter i gang. Vet noen om det er mulig å få innvilget keisersnitt på bakgrunn av denne årsaken??

Fortsetter under...

Hvis du allerede har 3 cm åpning er du jo allerede godt igang! Hvis vannet går og man ligger lenge med rier kan man få ks på grunn av infeksjonsfare, eller hvis man ikke får åpning i det hele tatt og man er på overtid. Jeg lå selv i 17 timer med pressrier og full åpning uten at gutten min ville ut, så det endte med hastesnitt for min del. Tror nok legene vurderer situasjonen der og da, så hvis du ligger på fødestua i mange mange timer uten at det skjer noe kan du kanskje få innvilget ks. Når vannet går og fødselen er i gang skal du nok se at du får uante krefter :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...