Eggkoker'n Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Skulle slutte å røyke før jeg begynte med pennen, men har istedet sluttet en dag, begynt om hverandre hele tiden . Dårlig unnskylding , men det har liksom skjedd noe dritt hele tiden , som har gjort at jeg "har gitt meg selv lov" til å røyke... Tror dere det har veldig mye å si på om egget fester seg om jeg har røyka , men kutter ut før egg blir tatt ut og satt inn igjen ?? Skal ta ut egg i morgen , og tenkte å prøve å ikke røyke mer fra og med NU Bare håper at jeg ikke har ødelagt hele greia pga den jækla røyken...
♣ Christiane ♣ Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Kommer jo sikkert litt an på hvor mange røyk du har tatt og hvilken virkning dette har på akkurat deg. Og det er det jo ingen som vet egentlig. Det viktigste er vel ihvertfall at du slutter nå, så kroppen får pustet et par dager før du setter inn egg. Så er det sikkert noen som sier at de ble gravide selv om de røkte 20 om dagen, og noen som sier at du aldri må røre en resten av livet,, I bunn og grunn er det du som må velge hva som er greit for deg, og hvilken risiko du er villig til å ta mhp negativ effekt av røyken osv. Et godt råd er å slutte å innvilge deg en røyk hver gang det skjer noe dritt, negativt, trist o.l, for det kommer til å skje hele tiden ,, hele livet.. og vips har du røyka til du blir 90. Hehe, sånn litt satt på spissen fra en ikkerøyker. Lykke til med å prøve å slutte ihvertfall.
Eggkoker'n Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Takk Det er tullete hvor mange unnskyldninger en gir seg selv for å ta en røyk ;P Jeg har jo et barn fra før , og den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, sluttet jeg med en gang ... Det er liksom lettere når man allerede har noen å tenke på , ikke som det er med ass. befruktning, da er man jo ikke garantert en dritt. Har sef røyka etter det jeg skrev tidligere i dag, men skal absolutt ikke røyke i morgen. Jeg vet at røykeslutt mas virker temmelig patetisk for ikke røykere, men det er virkelig vanskeligere å slutte enn man skulle tro....
lilly01 Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Eggkoker'n jag vet precis vad du mener. Har haft samme problem og det er fler her som har haft og sikkert har. Vill ge dig ett råd som min lege gav mig. Viss du må røke så røk vit Kent. det er de siggaretter som har minst nikotin i sig og faktiskt så går suget ner så det blir lettare att slute. De smaker ikke så mye direkt men ettervert så syns man stt det er bra. Jag har røkt i 30 år så jag tror jag vet ganske mye om hur svårt det er. Dagen vid insettning lyckades jag stoppe helt, det var samme sist. Så har varit røkfri i 5 dager nu. Suger bringebær drops så det susar om det. Og tenk på en sak til det er ikke patetiskt. De fleste av oss har en last, siggaretter, alkohol, mat, gotteri, arbetsmani, spelavhengighet, det finns masse. De som er avhengig av noe annet har det like ille som oss. De tror bare att det ikke er så ille. Lycke til
Eggkoker'n Skrevet 20. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2007 Takk for det , lilly01 , har uttak i morgen , så nå er det no smoking i 2 uker
purple Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Hei. Har lest noen artikler fra england hvor de har studert røykere i forhold til ivf. De som røkte mer enn 10 om dagen hadde mye mindre sukserate enn de som holdt seg under 10 om dagen. Jeg selv har røkt under forsøk fra 7-10 om dagen.(røkte 20 pr dag før i tiden) Fikk fine egg og ble gravid. Nå skal jeg trappe ned mer frem til spray(er nå oppe i 13 pr dag)..... og prøve å røyke minst mulig v eggmodningen for å ha tilfredstillende o2 i blodet. Hvis du ikk ehar vært stor røyker nå så går det nok bra:o) Lykke til
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg røykte frem til innsetting og er gravid. Sluttet da i en uke, så på`an igjen...Ikke mange men en nå og da og noen dager uten. Nå har jeg endelig sluttet helt, men hadde en kraftig blødning natt til i går, og da røykte jeg sikkert 10 røyk på natta og morgenen. Var sikker på det var gått galt igjen. Var på UL alt stod bra til med spiren, så i dag har jeg sluttet igjen, og denne gangen skal jeg holde meg!!! Gyn sa til meg at jeg ikke måtte stresse med det oppi alt det andre vi IVF`ere går gjennom. Slutt hvis en klarer det eller trapp godt ned og slutt hvis du blir gravid! Lykke til med både forsøk og røykslutt!!
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Jeg røyket selv fram til jeg hadde fått positiv test... røyket ikke mange om dagen kanskje 5-6 stk under nesespray, sprøyter og etter innsetting... Sluttet med en gang testen var positiv og røyket ikke under svangerskapet... Tror det beste du kan gjøre om du ikke klarer å slutte helt er å hvertfall trappe ned litt... Vi fikk det til på første ivf forsøk og gutten er nå 4,5 mnd Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå