Gå til innhold

hei er ny her:)

Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er ny her. Har hørt mye om dette stedet men er så vansklig å komme igang med å skrive første gangen. Men nå er jeg her endelig:):)

skal inn til porsgrunn i januar går bare å venter på dato. noen som har prøvd AIH???

tror jeg skal prøve det først åssen foregår dette???

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!!

Jeg er også ny her i dag, har tatt litt tid ja men endelig er jeg her:-)

Vi skal til Haugesund uken før julaften, både gleder og gruer meg...

har vært der et par ganger før, har fått ei lita jente som nå er 17 mnd.

:)

Hva er AIH??

Er ikke inni alle disse forkortelsene....

Klem

Skrevet

Hei og velkommen hit:-)

Når det gjelder AIH-artificial insemination husband,så har jeg ikke prøvd det.Har gått rett på IVF.Men det foregår på den måten at mannens sæd blir sprøytet inn i livmoren gjennom et tynt plastrør. Mange som får tilbud om denne metoden først.

Ønsker deg/dere lykke til:-)

Skrevet

Hei. Vi har prøvd AIH. Jeg ble da satt på pergotime først. De bruker man i 5 dager, så menopur sprøyter (jeg satte 4 sprøyter) og eggløsnings sprøyta (1 sprøyte). Var til ultralyder og kontroller jevnlig slik at de hadde full kontroll på alt. Når tiden var inne møtte mannen min på morgene, avleverte en sædprøve som stod til dyrking i noen timer. Så blir de beste svømmerene satt inn hos meg på ettermiddagen. Denne prosessen gjøres to dager på rad. Vi ønsket å prøve AIH først, av to grunner - 1) det ble litt mer naturlig (de tar ikke ut eggene som ved IVF og man bruker ikke nesespray) samtidig som det var i kontrollerte former (jeg har veldig uregelmessig mens) 2) det var et billigere alternativ og man kan jo lykkes (selvom ikke vi var så heldige). Jeg personlig må innrømme at jeg anbefaler å prøve AIH først, spesielt hvis begge er friske (slik som oss) - hvis man ønsker å "tukle" minst mulig med kroppen. Lykke til uansett valg :-)

Skrevet

hei ahls.

skjønner at du gruer deg litt. Håper alt går bra med dere. gleder å gruer meg jeg å, men det er deilig å bare være i gang et skritt videre. blir morro å følge med på åssen det går med dere. lykke til

klem

Skrevet

hei julie73:)

takk for svaret..

Er så deilig å høre anderes erfaring. Jeg har tenkt det samme som deg å prøve den enkle metoden først. Krysser fingerene for at det ordner seg, men tror alltid det verste..

klem:)

Skrevet

takk for det:)

Skrevet

Vi har også prøvd AIH.valgte å bare ta ett forsøk da det ikke er så stor sjanse for å lykkes,gikk derfor videre til IVF.

AIH fikk jeg ingen bivirkninger av og "inngrepet" var smertefrii.ikke noe å grue seg til!!

velkommen forresten:-)

Skrevet

hei det er godt å høre at det er smertefritt.... hehe

Har lest en del her inn å det høres ut som om det er veldig liten % som blir gravide med den metoden. Stemmer dette tror du å vet du hvorfor????

Skrevet

vi fikk beskjed om 10-15% sjanse av de på Riksen...var derfor vi ikke gadd flere enn ett.

aner ikke hvorfor det er sånn,de dumme svømmerne er vel ikke interessert i å hukke opp med egget...hehe

Skrevet

huff høres ikke bra ut hehe...

nei di svømmerene er ikke lett å styre. Vi får se etter at vi har hvert til samtale hva som skjer. Har selv mere trua på IVF

Skrevet

Men det er mye mer slitsomt å gå igjennom IVF. kommer til å vente leeeeeeeeenge med ny runde nå,kanskje vi tar noen AIH i mellomtiden.får jo tilbud om 4 forsøk.

Skrevet

vet du hvor mange forsøk vi får dekt før enn må betale full pris å gjelder antall forsøk AIH og VIF sammen eller er der forskjell på di to

Skrevet

Egenandel på forsøkene er 1500kr + konsultasjoner.dette får du ikke dekket.

Medisiner over 15 000 får du dekket.du kan slå sammen forsøkene,men det er en grense på 1/2 år eller 1 år.

Vi er oppe i ca 12 000 nå i medisiner etter ett AIH og ett IVF.

Skrevet

Bra at vi får dekt noe da. Di medisinene er sinnsykt dyre.

Men jeg betaler gladelig vis det kommer noe godt ut av det.:)

Håper det sitter denne gangen for dere da ønsker dere masse lykke til..

klem

takk for svara:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...