Gå til innhold

Dere som har valgt Danmark. Behøver litt veiledning...

Anbefalte innlegg

Etter 9 forsøk (3 uttak og resten fryseforsøk) har vi nå kommet fram til at vi prøver oss i Danmark da de kan tilby Assisted Hatching.

Hos oss ligger feilen hos min samboer som har dårlig sædkvalitet. Jeg ble utredet i 2005, og de fant ingen feil med meg. Men jeg mener selv at jeg burde blitt utredet en gang til i og med at det ikke vil feste seg. Kvaliteten på embryoet ved innsetting er bra.

Jeg har testet positivt 2 ganger, men har begynt å blø i uke 6 begge ganger, så det vil seg liksom ikke.

Nå når vi da velger Danmark, er vi usikre på hvilken klinikk vi bør velge. Det står vel egentlig mellom Nordica i København som vil være enkleste måten å komme seg til og fra, og som også er billigst.

Andre alternativ er Ciconia i Århus som har den fordelen at de samarbeider med Medicus (privat fertilitetsklinikk) i Trondheim hvor vi bor. Der vil vi jo da få den oppfølging vi behøver både før og etter innsetting, og det teller jo mye.

Men,det er mer tungvint å komme seg til Århus, og det koster nesten 10.000 mer enn Nordica. (men pengene betyr ingenting nå)

Det jeg lurer på da er; 1. hva bør vi velge? Jeg kan sikkert gå til en vanlig gynekolog i forkant for å få klarsignal før uttak, men det føles litt tryggere å gå hos ekspertene på Medicus.

2. Bør jeg dra nedover en gang for en ny utredning før vi starter opp, eller er det bare å sette i gang?

3. Kan jeg bare ringe sykehuset for å få tilsendt min journal?

Er evig takknemlig for alles gode råd og meninger :-)

Fortsetter under...

Hei, jeg er i behandling på Trianglen i København og har vært veldig fornøyd med den klinikken. Grunnen til at vi valgte den er at vi har to andre vennepar som har blitt gravide der. Jeg bor her så jeg trengte bare en henvisning fra gyn så var vi igang. Var til konsultasjon som egentlig bare var en samtale, ble satt på hormoner samme dag og inseminert 10 dager senere. Ble desverre ikke gravid den gangen, men det var liten sjanse da egget lå i den siden der det er tett. (har en tett eggleder). Har nå blitt inseminert på nytt og har ikm på søndag.

Både legene og tlf.damene er utrolig hyggelige og effektive og man kan ringe dem ned med spørsmål uten å ane en irritert tone.

Prisene er som de fleste andre privatklinikker, så det er ingenting å si på det. Klinikken ligger i Hellerup som er rett ved Østerbro. Kan ta tog helt ut, tar ca 10 min fra sentrum.

Kan virkelig anbefale dette stedet, jeg følte virkelig at det eneste de vil er å få deg gravid så fort som overhodet mulig.

Siden du kommer fra Norge kan du sikkert sende journalen din å komme i behandlin med en gang, så du slipper for å reise ned "bare" for konsultasjon. Ring dem og spør, nr er +45 39407000.

Lykke til, klem

HEi bollibompa

Vi hører forsatt til på Volvat,,kjempe fornøyde..MEn har prøvd nå 4ganger,,ruger forhåpentligvis på 2egg nå,,skla ta test på fredag,,

Men vi har kontaktet Nordica og Maigaarden,, Nordica fikk vi svar med en gang. Og lindeberg han selv ringte 2 dager etter og hadde en plan..hvis det siste ikke skulle lykkes. Maigarden har jeg ikke hørt noe fra,

Jeg har lest mange her som har vært på Nordica og det ligger i Kjøbenhavn så vi drar dit hvis vi må.

Lykke til

KLEM GOLLIAT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...